نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گلهای ایستگاه فضایی بین المللی پژمرده شدند

 اسکات کلی از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی تصویری در اینستاگرام خود منتشر کرده و در زیر آن نوشته است: گیاهان ما وضعیت چندان خوبی ندارند و این می تواند (نشانه) مشکلی (در آینده) در مریخ باشد.

ساکنان ایستگاه فضایی بین المللی در سالی ۲۰۱۵ که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم گیاهان مختلفی را در این ایستگاه مداری پرورش داده اند اما دسته ای از آنها که در این تصویر هم دیده می شوند وضعیت خوبی ندارند و این پرسش مطرح می شود که داستان از چه قرار است؟

بخشی از گیاهانی که در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش داده می شوند کاهوهایی هستند که دانشمندان پرورش آنها در مأموریتهای آتی نظیر سفر به مریخ را از هم اکنون مورد مطالعه قرار می دهند. با این حال این کاهوها در شرایط خوبی هستند و گیاهانی که در این تصویر دیده می شود چیزی نیستند جز نوعی گل موسوم به Profusion zinnias که اینجا و بر روی زمین نیز به وفور یافت می شود.

به طور کلی این گل بیشتر برای زیبایی پرورش داده می شود تا منبع غذا، اما از دید علمی قابل خوردن هم هست.

ناسا درخصوص وضعیت این گلها که در این تصویر به شکل نگران کننده ای به نظر می رسد اعلام کرد: این گلها به دلیل آنکه به پایان دوره حیات طبیعی ۶۰ روزه خود نزدیک می شوند اینگونه به نظر می رسند.

این گلها نخستین گلهایی هستند که در ایستگاه فضایی بین المللی پرورش داده شده اند تا فضانوردان با تجربیات به دست آمده از فرآیند کاشت و پرورش آنها، وارد فاز بعدی یعنی پرورش گوجه فرنگی فضایی شوند. قرار است این اتفاق در سال ۲۰۱۷ روی دهد.

به گزارش مهر، نکته جالب توجه اینجاست که به دلیل نبود زنبور در ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان فرآیند گرده افشانی را انجام می دهند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل