افتتاح 50 آزمایشگاه نانو تا پایان سال

به گزارش ایسنا ، امیر ساعدی، امروز در مراسم افتتاحیه اولین آزمایشگاه علوم و فناوری نانوی استان در سالن اجتماعات مجتمع آزمایشگاهی تیزهوشان سنندج، اظهار کرد: مهمترین هدف از ایجاد ستاد توسعه فناوری نانو، ایجاد یک روند پایدار برای تربیت نیروی متخصص و کشف استعدادهای تمام نقاط کشور است.

 

وی افزود: آغاز فعالیت‌های نانو در کشور ما به سال 1380 برمی‌گردد و در اوایل بیشتر این فعالیتها بر روی برگزاری سمینارهای علمی متمرکز شده بود.

 

معاون پژوهش شبکه‌ آزمایشگاهی ستاد نانو با اشاره به برگزاری اولین المپیاد دانش‌آموزی نانو فناوری در سال 89، عنوان کرد: در اولین دوره این المپیاد 1200 دانش‌آموز از سراسر کشور شرکت کرده بودند، اما امسال در پنجمین دوره آن بیش از 25 هزار دانش آموز شرکت داشتند.

 

وی اعلام کرد: استان کردستان در اولین دوره المپیاد دانش‌آموزی هیچ شرکت کننده‌ای نداشت، اما امسال در پنجمین دوره آن 771 دانش آموز شرکت کرده بودند که یکی از دانش آموزان سنندجی نیز به مقام چهارم کشوری دست یافت.

 

ساعدی در ادامه بیان کرد: تا سال 91 فقط هفت آزمایشگاه نانو در کشور ایجاد شده بود که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ستاد نانو، تا پایان امسال 50 آزمایشگاه نانوی دیگر در کشور افتتاح می‌شود.

 

معاون پژوهش شبکه‌ آزمایشگاهی ستاد نانو ذکر کرد: امروز دو آزمایشگاه نانو در استان کردستان واقع در در شهرهای سنندج و قروه به بهره برداری می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های خود را در قالب کمکهای مالی و تجهیزاتی به آزمایشگاه‌های نانو در سراسر کشور انجام می‌دهیم، عنوان کرد: امسال 100 میلیون ریال اعتبار به استان کردستان تخصیص داده بودیم که این رقم را تاکنون به 265 میلیون ریال افزایش داده‌ایم.

 

ساعدی، یکی از مهمترین فعالیتهای ستاد نانو را برگزاری سمینارهای آموزشی عنوان و تصریح کرد: تاکنون 1500 سمینار در کشور برگزار شده و بیش از 138 هزار دانش آموز در این سمینارها تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

 

وی همچنین به چاپ 50 ماهنامه «زنگ نانو» از سال 88 تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین سایت باشگاه نانو نیز از سال 83 راه‌اندازی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا