نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرهنگ پژوهش در جامعه نهادینه شود

محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی در گیلان زبانزد است.

استاندار گیلان در ادامه پژوهش را زیربنای توسعه جامعه عنوان کرد و گفت: اندیشه دانایی محور از مولفه‌های مهم در توسعه پژوهش است.

نجفی هفته پژوهش را بهانه ای برای پرداختن به موضوع تحقیق و پژوهش و تقدیر از فعالان این عرصه عنوان کرد و افزود: برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش، امسال نسبت به دو سال گذشته با جدیت بیشتری در استان اجرا شد.

استاندار گیلان با ابراز تاسف از اینکه استان گیلان نتواسته به جایگاه اصلی خود در بحث پژوهش علم دست یابد، گفت: باید از فرصت‌های بهره‌وری استفاده لازم صورت گیرد تا بتوان استان را به جایگاه اصلی خود در پژوهش رساند.

وی با اشاره اینکه یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی باید صرف پژوهش شود، یادآور شد: امیدواریم با اجرای برنامه ششم، سهم اعتبارات پژوهشی به سه برابر افزایش یابد.

استاندار گیلان حضور اندیشمندان و پژوهشگران جوان در کشور را سرمایه بزرگی برای کشور در امر پژوهش برشمرد و ابراز امیدواری کرد تولید علم همراه با ثروت رویکرد پژوهش  جوانان اندیشمند ما قرار گیرد.

نجفی نظم را اساس علم و پژوهش دانست و افزود: پژوهشگران نظم و انضباط را در امر پژوهش مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که توان علم و پژوهش دارند در حوزه پژوهش ورود کنند، یادآور شد: زمینه های لازم میان پژوهشگران و کارهای تحقیقاتی باید فراهم شود.

استاندار گیلان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در کشور گفت: فرهنگ پژوهش را می‌توان از طریق پرسشگری در جامعه ترویج داد.

نجفی با بیان اینکه کار جمعی در پژوهش باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پرسشگری را باید از نهاد خانواده شروع کنیم و کار جمعی را به فرزندانمان یاد دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از 20 پژوهشگر برتر استان تقدیر بعمل آمد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل