نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تخصصی‌تر شدن فعالیت‌ها از اولویت‌های پژوهشکده

دکتر فریبرز جمالزاد در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی گیلان بر اساس ساختار مشخصی که دارد در سه گروه پژوهشی شامل مهندسی، محیط زیست طبیعی و فرآوری پسماند فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: فعالیت این گروه‌ در زمینه محورهای تعریف شده صورت می‌گیرد. گروه محیط زیست بر کنترل منابع آلاینده آب و گروه فرآوری پسماند در خصوص پایش پسماند استان کار می‌کند.

وی با بیان اینکه پژوهشکده جهاددانشگاهی کشور در گروه محیط زیست طبیعی بر محیط های طبیعی استان فعالیت بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: در عمر ده ساله این پژوهشکده که در برنامه کاری دوم قرار دارد، تخصصی‌تر کردن کارها در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته است.

دکتر جمالزاد تصریح کرد: طی یکسال گذشته بالغ بر 20 طرح پژوهشی در دست اقدام داشتیم که برخی از آنها به اتمام رسیده است و در بخش پروژه‌های کارفرمایی 70مقاله علمی، پژوهشی و سمیناری را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه به منظور گسترش فرهنگ پژوهش 15مورد کارگاه برگزار شده است، گفت: در بحث طرح های خدمات تخصصی طی یکسال 9 طرح خدمات تخصصی ارائه شده است.

جمالزاد ادامه داد: پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی به دنبال تولید دانشی است که در خدمت کارفرمایان باشد و در این خصوص روند رو به رشدی در سالهای اخیر کسب شده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده محیط‌ زیست جهاددانشگاهی کشور از برگزاری همایش ملی محیط زیست طبیعی برای اولین بار به صورت مجازی در کشور خبر داد و گفت: این همایش اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش براساس محورهای مدیریت پایدار، منابع طبیعی، مدل‌سازی منابع طبیعی خواهد بود و در این زمینه مقاله‌هایی را نیز دریافت کرده‌ایم.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل