کنفرانس برند اسلامی سال آینده برگزار می شود

مهدی کریمی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی افزود: علاوه بر برگزاری کنفرانس برند اسلامی، در سال آینده کنفرانسی دیگر با عنوان انرژی ، نفت و گاز و پتروشیمی کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در اسفندماه امسال نیز همایش فناوری سلامت را برگزار خواهیم کرد و از همه ایده ها و برنامه ها و طرح های نخبگان و دانشجویان در عرصه علوم و فناوری حمایت خواهد شد.
در ادامه مراسم سهیلا جلودار زاده عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد : امروزه بشر در تلاش است تا نا شناخته ها را کشف کرده و در این راستا اختراعات زیادی را شاهد هستیم .
وی اظهار کرد: بدون اغراق می توانیم بگوئیم که امروزه به دلیل توسعه ارتباطات علمی بشر در زمینه ارتباطات و اینترنت و دهکده جهانی در حال گذر از مرحله رنسانس هستیم.
جلودار زاده گفت: باید این فرصت را مغتنم بشماریم و با همکاری و استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی بتوانیم در عرصه توسعه علوم و فناوری پیشرفت های بسیار زیادی در جهان به دست آوریم .

** بیانیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی 
شرکت کنندگان در این اجلاس در پایان با صدور بیانیه ای اعلام کردند نخستین اجلاس توسعه علوم وفناوری کشورهای اسلامی، فرصت مناسبی در جهت نمایش توانمندی ها و قابلیت های فناورانه در بین کشورهای اسلامی فراهم کرد و نمود عینی این حرکت در قالب نمایشگاه فناوری و صنایع برتر BTI و هم چنین نشست ها و تضارب آراء در بین صاحبان فناوری، سرمایه گزاران و متخصصین امر به طور ملموس مشهود بود. 
نویسندگان این بیانیه تصریح کردند برگزاری خوب و شکوهمند اجلاس توسط دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی سبب شده درخواست تاسیس فدراسیون دائمی برای پیگیری مصوبات و اقدامات اساسی اجلاس ارایه شود.

** رونمایی از نخستین دایره المعارف انیمیشنی جهان اسلام 
در این مراسم نخستین دایره المعارف انیمیشنی جهان اسلام (گیگول دات کام) با هدف تولید محتوای سالم برای ارتقای اینترنت و معرفی چهره اسلام حقیقی کشورهای اسلامی رونمایی شد. 
به گزارش ایرنا ،اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور 40 دانشمند از 40 کشور اسلامی و اهدای جوایز شرکت های برتر صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای اسلامی عصر روز سه شنبه به کار خود پایان داد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا