نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کنفرانس برند اسلامی سال آینده برگزار می شود

مهدی کریمی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی افزود: علاوه بر برگزاری کنفرانس برند اسلامی، در سال آینده کنفرانسی دیگر با عنوان انرژی ، نفت و گاز و پتروشیمی کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: در اسفندماه امسال نیز همایش فناوری سلامت را برگزار خواهیم کرد و از همه ایده ها و برنامه ها و طرح های نخبگان و دانشجویان در عرصه علوم و فناوری حمایت خواهد شد.
در ادامه مراسم سهیلا جلودار زاده عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد : امروزه بشر در تلاش است تا نا شناخته ها را کشف کرده و در این راستا اختراعات زیادی را شاهد هستیم .
وی اظهار کرد: بدون اغراق می توانیم بگوئیم که امروزه به دلیل توسعه ارتباطات علمی بشر در زمینه ارتباطات و اینترنت و دهکده جهانی در حال گذر از مرحله رنسانس هستیم.
جلودار زاده گفت: باید این فرصت را مغتنم بشماریم و با همکاری و استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی بتوانیم در عرصه توسعه علوم و فناوری پیشرفت های بسیار زیادی در جهان به دست آوریم .

** بیانیه اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی 
شرکت کنندگان در این اجلاس در پایان با صدور بیانیه ای اعلام کردند نخستین اجلاس توسعه علوم وفناوری کشورهای اسلامی، فرصت مناسبی در جهت نمایش توانمندی ها و قابلیت های فناورانه در بین کشورهای اسلامی فراهم کرد و نمود عینی این حرکت در قالب نمایشگاه فناوری و صنایع برتر BTI و هم چنین نشست ها و تضارب آراء در بین صاحبان فناوری، سرمایه گزاران و متخصصین امر به طور ملموس مشهود بود. 
نویسندگان این بیانیه تصریح کردند برگزاری خوب و شکوهمند اجلاس توسط دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی سبب شده درخواست تاسیس فدراسیون دائمی برای پیگیری مصوبات و اقدامات اساسی اجلاس ارایه شود.

** رونمایی از نخستین دایره المعارف انیمیشنی جهان اسلام 
در این مراسم نخستین دایره المعارف انیمیشنی جهان اسلام (گیگول دات کام) با هدف تولید محتوای سالم برای ارتقای اینترنت و معرفی چهره اسلام حقیقی کشورهای اسلامی رونمایی شد. 
به گزارش ایرنا ،اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور 40 دانشمند از 40 کشور اسلامی و اهدای جوایز شرکت های برتر صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای اسلامی عصر روز سه شنبه به کار خود پایان داد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل