نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور محققان برجسته داخلی و خارجی در سمینار سلولهای بنیادی و دندانپزشکی

 سمینار سلولهای بنیادی و دندانپزشکی بازساختی در بیماریهای دهان، فک و صورت با حضور محققان برجسته داخلی و خارجی و همکاری ستاد سلول های بنیادی معاونت فن آوری ریاست جمهوری در روزهای 10 و 11 دی ماه در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزارمی شود.

دکتر امیرجلال عباسی دبیر اجرایی این سمینار اظهار کرد :محورهای متعددی از جمله پیوندهای استخوانی و مواد جایگزین استخوان و القا و هدایت بهینه سلولهای بنیادی جهت جایگزینی بافتهای از دست رفته در این سمینار مورد بررسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد : استاد برجسته پروفسور رابرت هیل از کشور انگلستان برای سخنرانی در این کنگره حضور خواهند داشت. همچنین از اساتید بنام و ممتاز ایرانی که در زمینه استفاده از سلولهای بنیادی در دندانپزشکی تحقیقات و تجارب ارزشمندی داشته اند بهره خواهیم برد.
دبیر اجرایی این کنگره هدف از برگزاری این سمینار را تبادل اطلاعات و ایجاد مسیری برای گسترش تحقیقات و بهینه سازی چنین مجامع علمی دانست و گفت :در این سمینار قرار است آخرین دستاوردهای علمی در ارتباط با سلولهای بنیادی در عرصه دندانپزشکی و بیماران این عرصه عنوان کرد.
وی افزود: پزشکی بازساختی از جمله رشته های جدیدی است که سالهای اخیر با هدف بازگرداندن بافت های از بین رفته به دلایلی از جمله تروما ، تومور ، آتروفی و … شکل گرفته است .
به گزارش ایرنا از مرکز تحقیقات جراحی فک و صورت، وی با انتقاد از اینکه در برخی از کنگره ها هدف اصلی و علمی آن تحت تاثیر نمایشگاه تجهیزات و خرید و فروش مواد مصرفی دندانپزشکی قرار می گیرد، ادامه داد: تلاش کرده ایم که این سمینار به دور از مباحث تجاری باشد و نمایشگاه تجهیزات پزشکی در جهت نام و هدف سمینار باشد در این راستا تصمیم گرفته شد که حضور و شرکت دانشجویان و رزیدنتها در کنگره رایگان باشد. این کنگره دارای حداکثر امتیاز بازآموزی بوده و دارای 15 سخنران مدعو است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل