نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه به سلامت محوری از دستاوردهای اجرای پزشک خانواده است

دکتر حسین ملک افضلی روز دوشنبه دراین سمینار، پزشک خانواده در کشور را موضوعی نو و ارزنده دانست که در چند سال اخیر، تجربه می شود و افزود: پس از تجربیات بسیار، هم اکنون این برنامه در استان فارس و مازندران متمرکز شده است.
او ادامه داد: هر کسی که می خواهد از نظام سلامت استفاده کند، لازم است به پزشک خود مراجعه کند و اگر پزشک تشخیص داد ارجاع می دهد؛ این نیاز به تغییر فرهنگ جامعه دارد و باید آن را پذیرا شد.
دکتر ملک افضلی با تاکید بر همکاری حوزه پزشکی با برنامه پزشک خانواده، گفت: تا زمانی که نیاز و اهمیت این همکاری احساس نشود، اجرای این برنامه با دشواری مواجه است.
عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور اضافه کرد:در استان فارس تقسیم بندی شده که خانواده ها پزشک خاص خود را دارند و متوجه هستند که با داشتن پزشک خانواده خود، می توانند تمام مشکلات سلامت خود را پیشگیری و درمان کنند.
این مقام مسوول همچنین در بازدید از مرکز سلامت جامعه شهید مفتاحی شیراز، از بهبود پذیرش خانواده ها نسبت به این برنامه گفت و یادآور شد: با گذشت تنها سه سال از اجرای برنامه پزشک خانواده، موفقیت های خوبی داشته و درس های خوبی هم به کشور می دهد.
دکتر ملک افضلی از دست اندرکاران اجرای این برنامه در فارس برای تشکیل تدریجی استراتژی نظام سلامت تقدیر کرد و گفت: با هر دفعه بازدید از این برنامه، متوجه پیشرفت و توسعه آن هستیم. 
به گزارش ایرنا، نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده که روز ششم دی ماه جاری با حضور کارشناسان، صاحبنظران سراسر کشور، متخصصانی از کشور ترکیه، مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پزشکان خانواده استان فارس در شیراز آغاز شد، دوشنبه شب (هفتم دی) به کار خود پایان داد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل