نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آذربایجان غربی صاحب میز لرزه شد

 پیش از آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه، میز لرزه در دانشگاه های صنعتی شریف و تهران راه اندازی شده بود. 
مشابه سازی زلزله ها، سنجش مقاومت سازه های ساختمانی و مطالعات دقیق کارشناسی برای محققان و دانش پژوهان از جمله اقداماتی است که با راه اندازی این میز امکان پذیر می شود. 
«امیر عباس جعفری» مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی روز دوشنبه در آیین افتتاح این مرکز علمی گفت: با توجه به شرایط لرزه خیزی استان و ضرورت توجه به مباحث مقاوم سازی اماکن در برابر زلزله، سال گذشته با امضای تفاهم نامه ای بین استانداری آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه کارهای راه اندازی این مرکز آغاز شد. 
وی افزود: به همین منظور شش میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای خرید امکانات و تجهیز آن اختصاص یافت. 
وی اضافه کرد: به دلیل شرایط تحریم امکان خرید تجهیزات این مرکز از کشورهای دیگر فراهم نبود که با تلاش اساتید دانشگاه ارومیه تمامی تجهیزات و دستگاههای آزمایشی از جمله میز لرزه با ظرفیت شش تن و جک 100 تنی در داخل کشور ساخته شد. 
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: توسعه و گسترش پژوهش ها و مطالعات کاربردی در زمینه مدیریت بحران و توسعه و مهندسی زیرساخت ها در استان، ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی در زمینه مدیریت بحران و همکاری پژوهشی موسسات عالی آموزشی و پژوهشی استان با دستگاههای اجرایی به منظور ارتقای کیفیت فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی در زمینه مدیریت بحران و مهندسی زیرساخت ها از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است. 
به گزارش ایرنا،آذربایجان غربی استانی لرزه خیز است و سالانه دهها زمین لرزه با شدت کم و زیاد در این استان روی می دهد که لزوم برنامه ریزی برای پیشگیری از آثار زیانبار این حادثه غیرمترقبه را در این استان نشان می دهد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل