نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نامگذاری شهر علمی جدید روسیه

بر اساس گزارش های منتشر شده از  سوی مقامات کشور روسیه ، شهر جدید التاسیس در پایگاه فضایی روسیه به یاد کنستانتین ادواردوویچ تسیولکوفسکی (Konstantin Eduardovich Tsiolkovsky)  دانشمند مشهور  این کشور  در زمینه موشک سازی ، ، کنستانتین تسیولکوفسکی نامگذاری شد .

بر اساس گزارش های منتشر شده از  سوی مقامات کشور روسیه ، شهر جدید التاسیس در پایگاه فضایی روسیه به یاد کنستانتین ادواردوویچ تسیولکوفسکی (Konstantin Eduardovich Tsiolkovsky)  دانشمند مشهور  این کشور  در زمینه موشک سازی ، ، کنستانتین تسیولکوفسکی نامگذاری شد .

در لایحه پیشنهادی برای این نامگذاری آمده است که این شهر ، در منطقه آمور (Amur) که در نزدیکی پایگاه فضایی جدیدی که ساخت آن در مراحل نهائی است ، قرار دارد .

لازم به توضیح است که ساخت و ساز مرکز فضایی ووستوچنی Vostochny  در بخش شرق دور روسیه (Far East) در محلی به وسعت 700 کیلومتر مربع در سال 2012 میلادی آغاز شد.  این محل نخستین مرکز فضایی غیر نظامی طراحی ملی  روسیه خواهد بود و امکان انجام ماموریت های بیشتری را برای سازمان فضائی روسیه  ممکن خواهد ساخت و از سوی دیگر وابستگی به مرکز فضایی بایکونور (Baikonur Space Centre Russia) در کشور  قزاقستان را که در حال حاضر بسیاری از ماموریت های فضائی روسیه از طریق ان انجام می شود کم می کند.

پیش از این برنامه ریزی شده بود تا این مرکز فضایی در رو 25 دسامبر سال جاری راه اندازی شوند اما بنا بر دلایلی که هنوز جزئیات ان از سوی مقامات ارشد روسیه اعلام  نشده ، این مساله تا سال 2016 به تعویق افتاده است .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل