خانه زیست‌شناسی در اهواز تاسیس می‌شود

 در نشست مشترک 11 نفر از اعضای هیات‌مدیره انجمن علمی زیست‌شناسی ایران با معاون پژوهشی، رییس دانشکده و اعضای هیات‌علمی گروه زیست‌شناسی دانشگاه شهید چمران که در دانشکده علوم برگزار شد، دکتر شریفی رییس انجمن و مدیرکل پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد انجمن، برنامه و اهداف آتی آن را تشریح کرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های گروه‌های زیست‌شناسی و ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز، مشارکت فعال این دانشگاه را در برنامه‌های بازنگری و تدوین برنامه درسی مقاطع مختلف تحصیلی و نیز سیاست‌گذاری‌های پژوهشی در حوزه علوم زیستی خواستار شد.

در این نشست سپس اعضای انجمن با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای هیات‌علمی و نیز دانشجویان به بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پژوهش در علوم زیستی پرداختند.

در پایان این جلسه، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران، ضمن قدردانی از حضور اعضای انجمن در دانشگاه شهید چمران اهواز بر آمادگی این دانشگاه برای همکاری و همفکری بیشتر با اعضای انجمن زیست‌شناسی تأکید کرد.

همچنین در این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن علمی زیست‌شناسی ایران منعقد شد.

به گزارش ایسنا، تأسیس خانه زیست‌شناسی در اهواز با همکاری شهرداری و آموزش‌وپرورش و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه با علم زیست‌شناسی و کاربردهای آن، از مفاد این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این گزارش، انجمن علمی زیست‌شناسی ایران از باسابقه‌ترین و معتبرترین انجمن‌های علمی فعال در سطح کشور و هیات‌مدیره آن دارای 14 عضو است که هر دو سال یک‌بار با برگزاری انتخابات و با رأی اعضا انتخاب می‌شوند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا