کشورهای اسلامی قدرت خود را در فضای مجازی منتقل کنند

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک بعد از ظهر یکشنبه در اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در مجموعه فرهنگی تلاش افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده با فضای مجازی روبرو هستیم و باید جهان اسلام در فضای مجازی قدرت تولید محتوا را بالا ببرد و هر چه تولید محتوا را بالا ببریم جاذبه اسلام در جهان بیشتر خواهد شد.
وی بیان کرد: استکبار جهانی از ابزار رشد تکنولوژی در فضای مجازی کمال بهره برداری را می برد و اهداف شیطانی خود را از دورترین نقاط جهان از طریق فضای مجازی منعکس می کند.
سالک اظهار کرد: آمریکا به هالیوود اعلام کرد که نیاز به ساخت فیلم های دو ساعته نیست بلکه ساخت فیلم های کوتاه سه دقیقه ای از طریق تلفن همراه برای انتقال فرهنگ هالیوود به جهان لازم است، فرهنگ هالیوود یک فرهنگ فاسد و غیرانسانی است.
وی بیان کرد: ما کشورهای اسلامی باید قدرت خود را در فضای مجازی منتقل کنیم، از جمله از طریق بازی های رایانه ای می توان این فرهنگ را منتقل کرد.
وی افزود: هفته گذشته اساسنامه بازی های رایانه ای در شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور تصویب شد و اگر ما در زمینه بازی های رایانه ای پیش قدم نشویم باید تسلیم بازی رایانه ای دشمن باشیم.
سالک با اشاره به بازی رایانه ای 'وعده الهی' که امروز در حاشیه این اجلاس رونمایی شد، افزود: این بازی یکی از بهترین بازی های رایانه ای است و هدف آن محو اسراییل در 6 مرحله بازی است که در نهایت نیروهای اسلامی در این بازی برنده می شوند.
وی یادآور شد: در فضای مجازی علاوه بر بازی رایانه ای باید به مسائل دیگر نیز توجه کنیم، به خصوص در زمینه علم و فناوری ما در جایگاه خوبی هستیم و باید بتوانیم مطالب علمی و فناوری را به جهان منعکس کنیم.
سالک در بخش دیگری از سخنانش افزود: کشف استعدادها در کشورهای اسلامی نقش اول ما است و باید در این زمینه یک برنامه ریزی انجام شود، استعدادهای فوق العاده ای در دنیای اسلام وجود دارد اما میدان عمل نداریم، باید میدان عمل را فراهم کرد و کشور جمهوری اسلامی ظرفیتی برای گسترش این میدان در جهت کشف استعدادهای مختلف در راستای صراط توحید و ولایت است.
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی این آمادگی را براساس حکم اسلامی دارد و باید از این طریق کمال استفاده را کرد.
سالک یادآور شد: جهان از این تکثرش به سوی وحدت پیش می رود، مقام معظم رهبری این موضوع را در قالب جمله ای فرمودند که تحقق کامل وعده الهی یعنی ظهور برای تمدن نوین اسلامی در راه است، بستر حکومت عدل الهی را به سرپرستی مهدی موعود باید فراهم کرد و این خواسته ادیان مختلف الهی است و زرتشت، مسیح، یهود و سایر ادیان الهی نیز در انتظار منجی جهان هستند.
وی گفت: باید این بسترسازی را با کشف استعدادها در سطح جهان و در هسته های مقاومت فرهنگی در راستای تحقق بیشتر قطب جهان اسلام شکل داد و این را باید در مباحث مختلف علمی، فناوری و فضای مجازی پیش برد و این نیازمند یک مدیریت قوی است.
سالک تصریح کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که جایگاه خودمان را باید در جدول جهانی پیدا کنیم، امروز به حمد خدا در جهان قطبی به نام قطب اسلام شکل گرفته و با سرعت، قطب اسلام و فرهنگی اسلامی در سطح جهان پیش می رود.
سالک افزود: قطب اسلام مرز نمی شناسد، مغز می شناسد. و استکبار جهانی نمی تواند قطب اسلام را در جهان نادیده بگیرد.
وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب قرآن با ترجمه به زبان های مختلف تنها یک تا دو ترجمه بیشتر نبود اما اکنون بیش از 200 ترجمه قرآنی در جهان وجود دارد و 90 نمایشگاه قرآن در دنیا بر پا می شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اسلام در مقابل دیگر قطب های جهان به سرعت در حال گسترش است، افزود: نقش اساسی جامعه دارالتقریب مذاهب تربیت انسان هایی منطبق با ارزش های دینی و اسلامی است و این مساله اساسی و مهم است و در بخش اجرایی آن باید هسته های مقاومت فرهنگی در جهان از کشورهای اسلامی و غیراسلامی تشکیل شود.
سالک افزود: به حمد خدا با صدور انقلاب اسلامی توسط امام راحل این بستر در جهان آماده است و نتیجه عملیاتی هسته های مقاومت فرهنگی با تربیت نیرو در نیجریه توسط شیخ ابراهیم زکی زاکی در فاصله یک دهه بیش از 10 میلیون انسان را به فرهنگ اسلام دعوت کرده و تحول بزرگی را به وجود آورده است، لذا دارالتقریب و مجمع جهانی اهل بیت رسالتش در بعد تربیتی و با تشکیل هسته های مقاومتی است.
اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی با حضور استاندار تهران و آیت الله محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد اجلاس یاد شده از امروز تا هشتم دی با حضور 40 دانشمند از 40 کشور اسلامی برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا