نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تغییر کاربری اراضی در برخی استان ها مهار شده است

 حسین امیر حیدری عصر روز یکشنبه در حاشیه همایش سالانه مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور که درکرج برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: طرح های تشویقی برای کشاورزانی که اراضی خود را حفظ کنند در نظر گرفته شده است.
وی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بیمه محصولات کشاورزی را از جمله این طرح های تشویقی برای کشاورزان حافظ اراضی کشاورزی برشمرد.
امیرحیدری در ادامه به موضوع این نشست در حوزه حفظ اراضی و وظایف هیات های هفت نفره اشاره کرد و افزود: در تمام استان های کشور مشکلاتی وجود دارد که قابل حل و فصل نیست که در این نشست ها طرح موضوع می شود تا در ستاد مرکزی مرجع سیاست گذاری، تعیین خط مشی و راهکار برای هیات های واگذاری سراسر کشور ارائه شود.
وی اظهار داشت: این گونه مسایل و راهکارها در تدوین بخشنامه ها و دستور العمل ها برای رفع مشکلات بهره برداران اراضی لحاظ می شود.
امیرحیدری گفت: در کل کشور حدود یک میلیون هکتار زمین توسط هیات های هفت نفره واگذار شده و 850هزار هکتار اراضی نیز مشمول قانون کشت موقت شده که به وسیله هیات های هفت نفره امورشان رسیدگی می شود. 
وی، واگذاری زمین به روستائیان کم زمین و بی زمین و اجرای قانون کشت موقت از وظایف هیات حکام هفت نفره عنوان کرد و بیان داشت: در سال جاری حدود 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور توسط هیات های هفت نفره در طرح های زراعت و باغ به گروه های هدف بهره بردار واگذار شده است.
به گزارش ایرنا،در این نشست مسئولان حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور حضور داشتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل