نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور وزرای جهاد و نیرو در ترکیب اعضاء مجمع عمومی صندوق ملی محیط زیست

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست ،سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به جلسه هفته گذشته هیات وزیران، گفت: در این جلسه اساسنامه صندوق ملی محیط زیست در بخش اعضاء صندوق مورد بازنگری قرار گرفت و پس از آن، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو به ترکیب اعضاء مجمع عمومی صندوق اضافه شدند.
وی افزود: این بازنگری منجر به حضور هفت نفر از اعضای هیات وزیران که عبارت است از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، وزرای امور اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، امور خارجه، جهاد کشاورزی و نیرو در ترکیب مجمع عمومی صندوق ملی محیط زیست شد. 
مجابی بیان اینکه صندوق ملی محیط زیست با ترکیب جدید اعضاء قادر به حمایت از تمامی فعالیت های سازگار با محیط زیست در بخش های مختلف خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: این اقدام گامی در راستای تحقق سیاست های کلی محیط زیست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری باشد.
مجابی ادامه داد: از آنجایی که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به موضوع حمایت و تشویق از سرمایه گذاری و فناوری های سازگار با محیط زیست با استفاده از ابزارهای مناسب همچون عوارض و مالیات سبز مورد تاکید قرار گرفته بود، باید از این فرصت برای تحقق منویات ایشان بهره گرفت.

**صندوق ملی محیط زیست آماده دریافت کمکهای مردمی
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از آنجایی که بر اساس قانون تشکیل صندوق ملی محیط زیست، اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی می توانند با هدف کمک به محیط زیست، هدایای خود را به صندوق محیط زیست اهداء کنند، از تمامی هموطنان علاقمند به حمایت از حوزه های مختلف محیط زیست می خواهیم از این فرصت قانونی برای حمایت از محیط زیست کشور بهره گیرند.
وی افزود: امکان هزینه کرد هدایا در زمینه مد نظر اهدا کننده نیز وجود دارد و این بدین معنا است که اگر هدف شخصی از کمک به صندوق، هزینه کرد برای احیاء تالاب باشد، کمک دریافتی در همان راستا هزینه خواهد شد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل