نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پنل تخصصی تشریک مساعی کشورهای اسلامی جهت توسعه پایدار کشورهای آفریقایی

سید احمدرضا علایی طباطبایی مدیر کل دفتر تبادل فناوری در بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام، گفت: این آکادمی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان فناوری و نوآوری، محوریت آینده بشریت برگزار می شود امروز به کار خود پایان خواهد داد. 
علایی افزود: در راستای عنوان این برنامه که فناوری و نوآوری محوریت آینده بشریت است، یک برنامه دو روزه با حضور اعضای آکادمی جهان اسلام از کشورهای مختلف تدارک و توسط خود آکادمی برگزار شد. 
به گفته علایی آکادمی متشکل از 57 کشور است که در این کنفرانس نمایندگان 21 کشور حضور دارند و در طی این دو روز در خصوص مسائل و چالش­های جهان اسلام در حوزه علم و فناوری بحث و تبادل نظر کردند. 
وی با اشاره به برنامه­های روز دوم بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام ،یادآور شد: برای روز دوم یک پنل تخصصی با موضوع تشریک مساعی کشورهای اسلامی برگزار شد که مسئولیت این پنل را پروفسور اقبال پارک از آفریقای جنوبی به عهده داشت و اعضای پنل را نیز از 3 کشور آفریقایی سودان، سنگال، کنیا و دو نفر از اعضای آکادمی از کشور فرانسه تشکیل می­دادند. 
مدیر کل دفتر تبادل فناوری خاطر نشان کرد: دومین پنل تخصصی امروز با محوریت وضعیت کنونی دنیای اسلام در حوزه پژوهش­های مشترک برگزار شد که آکادمیسین هایی از مالزی، ایران، و بنگلادش در آن شرکت کردند. 
وی تصریح کرد: پس از برگزاری این پنل تخصصی اختتامیه این کنفرانس برگزار شده و بیستمین کنفرانس آکادمی جهان اسلام به میزبانی ایران به کار خود پایان می ­دهد. 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علایی در پایان خاطر نشان کرد: این کنفرانس فضایی برای شبکه سازی و ایجاد ارتباط بین اعضای آکادمی علوم جهان اسلام که در کشورهای مختلف جهان اسلام هستند فراهم می­ کند و بیانیه پایانی آن نیز پس از تدوین در اختیار ایران قرار می ­گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل