دومین همایش ملی معماری منظر

این نکته در حالی مطرح است که رشد شهرنشینی، افزایش تراکم جمعیت در سکونت‌گاه‌های انسانی، استفاده فزاینده از منابع طبیعی و ضرورت هم‌زیستی با محیط، جهت‌گیری‌های پژوهشی و حرفه‌ای معماری منظر را بیش از گذشته عمق و معنا بخشیده است. البته هم‌سو با رشد برنامه‌های درسی در رشته معماری منظر، محورهای تخصصی همایش‌ها و کنفرانس‌ها در داخل کشور نیز در زمینه‌های پژوهش و آموزش این رشته، در حال رشد هستند.
در این راستا گروه معماری منظر در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با توجه به سوابق موجود آموزشی و پژوهشی قصد دارد تا به کمک کلیه متخصصان و پژوهشگران برجسته کشور در حوزه معماری منظر و زمینه های مرتبط نیز افق‌هایی تازه بگشایند. اولین همایش ملی معماری منظر با هدف معرفی، تبیین تعریف‌های پایه و دامنه نظری این رشته در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی در آبان‌ماه ۱۳۸۷ برگزار شد. دومین همایش ملی معماری منظر با هدف گسترش زمینه‌های پژوهشی و ارتقاء علمی، مخصوصا تبیین رویکردهای تخصصی متاخر و میان‌رشته‌ای  با عنوان ” از تئوری تا عمل: معماری منظر و حفظ محیط زیست” در روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، برگزار می‌گردد.
محورهای این همایش ملی شامل: آموزش معماری منظر، رویکردهای نوین حرفه‌ای معماری منظر و یافته‌های نو در معماری منظر می باشد و علاقه مندان می توانند مقالات خود را به آدرس دبیرخانه این همایش ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت ncla.sbu.ac.ir مراجعه نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا