ردیابی انگشتان دست در دنیای مجازی

محققان دانشگاه واشنگتن و Oculus Research همکاری گسترده ای را آغاز کرده اند که طی آن از الکترومغناطیسها می توان برای ردیابی حرکات سر انگشتان در دنیای مجازی استفاده کرد.

بر اساس آنچه که به عنوان مبنای کار در این نوآوری مطرح شده، این امکان در آینده نزدیک فراهم می شود که افراد با استفاده از الکترومغناطیسها و حسگرهایی که به سر انگشتانشان متصل شده حرکات این اندامها را در دنیای سه بعدی مشاهده کنند. این درحالی است که فعلا ردیابی حرکات اندامهایی نظیر سرانگشتان در دنیای سه بعدی وجود ندارد.

این پروژه با نام Finexus ارایه شده و از ضریب دقت خیره کننده ای نیز برخوردار است به طوریکه در اندازه گیریهای مختلف این ضریب دقت آن ۱.۳ میلیمتر عنوان شده است.

این نوآوری کاربردهای زیادی خواهد داشت. ابداع کنندگان آن از ابتدا کاربردهایی نظیر توسعه بازی های ویدئویی را مد نظر قرار داده اند. در این دسته از بازی ها حرکات دقیق و حساس سرانگشتان و سایر قسمتهای بدن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نواختن پیانو و نقاشی در دنیای مجازی از دیگر کاربردهای جالب توجه این فناوری خواهد بود.

به گزارش مهر، در سالهای اخیر فناوری هدستهای واقعیت مجازی توسعه چشمگیری یافته است و محققان کاربردهای گسترده ای برای آن در نظر گرفته اند. استفاده در مأموریتهای فضایی با هدف افزایش ضریب عملکرد فضانوردانی که در آینده راهی سیاراتی همچون مریخ می شوند از مهمترین کاربردهای این فناوری به حساب می آید.