نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عارف: جایزه مصطفی (ص) همبستگی علمی دنیای اسلام را تقویت می‌کند

دکتر محمد رضا عارف در حاشیه نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جایزه با توجه به چشم انداز کشور در افق 1404 که باید دارای مرجعیت علمی و قطب علمی در جهان اسلام باشد به تصویب رسیده و از این طریق سعی می‌شود تا با ایجاد تعامل با دنیای اسلام بتوانیم با دنیای غرب رقابت کنیم.

وی با اشاره به اعطای نخستین دوره جایزه مصطفی در روز گذشته (چهارم دی ماه) به دو دانشمند مسلمان اردنی و تایوانی تبار گفت: برای برگزاری این مراسم تلاشی دو ساله صورت گرفته بود و امروز (پنجم دی ماه) در این جلسه برگزاری دور دوم جایزه مصطفی در دستور کار جلسه شورای سیاست گذاری قرار گرفت.

عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی با اشاره به جزییات و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این جلسه خاطر نشان کرد: در دور دوم تلاش شده است که زمینه اعطای جایزه عمومی را گسترده‌تر کنیم به طوری که به جای یک جایزه، دو جایزه به دانشمندان جهان اسلام اعطا شود.

عارف در این زمینه توضیح داد:‌ دو جایزه حوزه‌ی عمومی به دانشمندانی که در کشورهای اسلامی فعالیت می‌کنند و دانشمندان مسلمانی که در هر جای دنیا مشغول به فعالیت علمی هستند اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در هر کدام از حوزه‌های نانو، زیست فناوری، سلامت و فناوری اطلاعات هر کدام یک جایزه به دانشمندان اعطا می‌شود اضافه کرد: بر این اساس در دور دوم پنج جایزه در قالب جایزه مصطفی به دانشمندان جهان اسلام اعطا خواهد کرد.

به گفته‌ عارف دو جایزه عمومی در حوزه‌های علوم شناختی و اقتصاد و بانکداری اسلامی خواهد بود.

 وی همچنین به مبالغ این جایزه اشاره کرد و گفت: مبلغ هر یک از این جوایز پنج گانه، 500 هزار دلار است. پرونده‌های کاندیداهای این جایزه هر دو سال یک بار در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد و به منتخبین جوایز مصطفی اعطا خواهد شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل