نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از بارش شهاب سنگی ماه گذشته

همه ساله ستاره شناسان در سراسر دنیا در انتظار وقوع پدیده Geminids هستند که طی آن یک بارش شهاب سنگی رخ داده و 3 هزار و 200 قطعه شهاب سنگ ناشی از خرد شدن یک دنباله دار بزرگ تر در برخورد با اتمسفر زمین ذوب می شوند .

این پدیده برای نخستین بار در سال 1862 میلادی شناسائی و مشاهده شده و پس از آن همه ساله ستاره شناسان به بررسی این بارش شهابی پرداخته و دریافتند که شدت این بارش هر سال بیشتر و بیشتر می شود .

این پدیده برای نخستین بار در سال 1862 میلادی شناسائی و مشاهده شده و پس از آن همه ساله ستاره شناسان به بررسی این بارش شهابی پرداخته و دریافتند که شدت این بارش هر سال بیشتر و بیشتر می شود . در سال جاری نیز مطابق سال های پیشین دانشمندان به بررسی عبور این شهاب ها از اتمسفر زمین پرداخته و دریافتند در هر ساعت بین 120 تا 160 شهاب سنگ از کنار زمین عبور می کند .

گفتنی است در سال جاری میلادی پدیده Geminids در روسیه در فاصله زمانی روزهای 6 تا 19 دسامبر ( برابر با پانزدهم تا بیست و هشتم آذر ماه ) رخ داد . بر اساس گزارش سازمان فضائی روسیه ، اوج این بارش در روز سیزدهم دسامبر بوده و بزرگترین شهاب سنگ سال جاری میلادی نیز در خاور دور روسیه دیده شد . در این گزارش تصویری ، تصاویر دریافت شده از سوی ستاره شناسان سازمان فضائی روسیه از این پدیده در سال جاری مشاهده می شود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل