نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

لزوم تقویت مشارکت فعالان در اجرای طرح جویشگر بومی

به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس برات قنبری در بیست و سومین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با بیان اینکه طرح جویشگر بومی به صورت ملی و در سطح کل کشور با هدف تولید محتوا و برخورداری از سامانه قوی اجرا می شود، افزود: مشارکت تمامی بازیگران در این حوزه را تقویت می کنیم و برنامه ریزی شورای راهبری طرح جویشگر بومی به گونه ای است که نه موجب ایجاد سود برای گروهی و نه زیان گروه دیگری می شود.
وی با اعلام اینکه هیچ محدودیتی در جهت به کارگیری و حضور شرکت هایی که از توان لازم برای مشارکت در اجرای طرح جویشگر بومی برخوردار هستند، وجود ندارد، گفت: ترجیح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که تا حد امکان در اجرای این طرح ورود نداشته باشد مگر جایی که بخش خصوصی به دلیل عدم صرفه اقتصادی ورود نکند و در مواردی که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است، باید از سرمایه گذاری جدید پرهیز شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم استفاده از خرد جمعی، تقویت نقاط قوت و حذف نقاط ضعف در اجرای طرح جویشگر بومی، بیان داشت: ممکن است در مباحث فنی اختلاف نظر وجود داشته باشد اما می بایست با همفکری برای حل مشکلات گام برداریم و همه با هم به اصلاح ساختار بپردازیم.
قنبری در ادامه گفت: در کشور پتانسیل زیادی وجود دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که افزون بر استفاده از سرویس ها در داخل کشور، سایر کشورهای فارسی زبان نیز از این سرویس ها بهره مند شوند.
وی یکی از اهداف مهم این طرح را کاهش سهم بازار شرکت های خارجی به سود شرکت های داخلی عنوان کرد و گفت: سیاست ما در وزارت خانه بر این است که شرکت ها هزینه ساختمان ندهند و تامین هزینه سرور و پهنای باند برای همه بازیگران این عرصه به طور یکسان مورد حمایت قرار بگیرد.
وی از اعضای شورای راهبری طرح جویشگر بومی خواست همانند گذشته فضای باز برای شنیدن نظر تمام فعالان این طرح فراهم شود و حمایت ها به طور شفاف و غیر محرمانه همچون گذشته صورت بگیرد.
در ادامه این نشست، مدیران جویشگر 'یوز' به ارایه گزارشی از کسب وکار خود و همچنین بیان مشکلات پرداختند و سپس مدیران شرکتهای 'تعاونی فرااستانی مجتمع تصما' و 'بیان' مشکلات و راه حل های خود درباره این طرح را تشریح کردند.
گفتنی است علاقه مندان برای آگاهی از تمام اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی می توانند به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.didras.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل