نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

زیان آلودگی هوا برای هرشهروند پایتخت 210 هزارتومان؛ پنج برابر یارانه دریافتی است

وحید حسینی تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده هزینه زیان های آلودگی هوا در تهران برای هر شهروند با احتساب ماهانه 210 هزار تومان سالانه به دو میلیون و 520 هزار تومان می رسد.
وی افزود: این در حالیست که یارانه هر شهروند ماهانه 45 هزار تومان و سالانه 540 هزار تومان است. 
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه هر تهرانی سالی نیم میلیون تومان از دولت یارانه می گیرد افزود: پنج برابر یارانه دریافتی از دولت یعنی دو و نیم میلیون تومان، هزینه بی توجهی مسئولان مربوطه به موضوع آلودگی هوا از سوی شهروندان پرداخت می شود.
وی با تاکید بر اینکه سالانه 800 هزار تن آلودگی از منابع مختلف در تهران تولید می شود که منشاء 80 درصد آن خودروها هستند گفت: خودروسازان داخلی کمترین سطح از قوانین و مقررات تعریف شده کشور را اجرا می کنند که با استانداردهای جهانی فرسنگ ها فاصله دارد.
حسینی با بیان اینکه قانون بسیاری داریم که اجرایی نمی شود خاطر نشان کرد: خودروسازان در برابر تولید انبوه آلایندگی که از محصولات آنها ایجاد می شود احساس مسئولیت اجتماعی نمی کنند. 
به گفته وی خودروهای داخلی با استاندارد یورو 2، بعد از گذشت دو سال از تولید، استانداردهای پایداری ندارند و در حالی که خودروسازان برای کاهش هزینه ها و دریافت سود بیشتر تولیدات بی کیفیت خود را به چند برابر قیمت جهانی به مردم می فروشند. 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی کیفیت خودرو، میزان آلایندگی تولیدی و تأثیر آن بر سلامت شهروندان است گفت: هنوز در کشور شاهد تولید موتورسیکلت های 125 سی سی کاربراتوری هستیم که هر کدام چهار تا پنج برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند.
حسینی افزود: وزارت صنعت، علت ادامه تولید موتورسیکلت ها را وجود تقاضا عنوان می کند و این در حالی است که با عرضه محصول ارزان قیمت بی کیفیت تقاضا برای آن وجود دارد. 
به گزارش ایرنا به نقل از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران , وی با اشاره به این که با وجود تمام قوانین و مقررات مصوب و تمامی سیاست ها و برنامه های مدون، هنوز با معضل آلودگی هوا روبرو هستیم گفت: دلیل این امر، آن است که مشکل آلودگی هوا در اولویت مسئولان مربوطه قرار ندارد و آنها به این مشکل، به عنوان پدیده ای عادی که به بخشی از زندگی شهری تبدیل شده و شهروندان به آن عادت کرده اند، نگاه می کنند و از این رو، برای کاهش آلودگی هوا تلاش نمی کنند. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل