نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

این دوربین امنیتی همه چیز را حس می کند

پیشرفتهای چشمگیری که در سیستمهای امنیتی صورت گرفته موجب شده تا نسل جدیدی از این دستگاهها که قیمت مقرون به صرفه ای نیز داشته باشند تولید و روانه بازارهای جهانی شود و حالا در تازه ترین تحولی که در این عرصه صورت گرفته، محققانی در هلند نمونه جدیدی از دوربینهای امنیتی روباتیکی را ساخته اند که مانند لامپ در محل سرپیچ نصب شده و درحالی که وضعیت ثابتی دارد، محیط اطراف را در چشم انداز 360 درجه ای زیر نظر قرار می دهد.

این فناوری جدید iCamPro Deluxe نام دارد و جالب اینکه قابلیت صحبت کردن، گوش دادن و تشخیص چهره ها و ردیابی حرکات را در چشم اندازی 360 درجه ای دارد.

این فناوری جدید توسط محققان شرکت Amaryllo که در آمستردام هلند واقع شده ارایه شده است و در توصیف مزیتهای آن نسبت به فناوری های مشابه دیگر می توان گفت که با دیدی هوشمندانه تر محیط اطراف را زیر نظر قرار می دهد.

این فناوری جدید iCamPro Deluxe نام دارد و جالب اینکه قابلیت صحبت کردن، گوش دادن و تشخیص چهره ها و ردیابی حرکات را در چشم اندازی 360 درجه ای دارد.

در حال حاضر بسیاری از دوربین های نظارتی و امنیتی با محدودیت زاویه دید همراه هستند اما در نوآوری این محققان نه تنها اثری از این چالش نیست بلکه قابلیتهای حسگری روباتیکی آن مجالی برای خرابکاران، تبهکاران و خلافکاران باقی نمی گذارد.

اینکه بتوان این دوربین روباتیکی را مانند یک لامپ در محیط نصب کرد از مهمترین ویژگیهای آن به شمار می آید. موتورهای دوگانه ای در دل این دوربین جدید تعبیه شده که زاویه و چرخش آن را کنترل می کنند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل