معاون وزیر نیرو: وضعیت آموزش و پژوهش در این وزارتخانه مطلوب است

علی اکبر مهاجری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: در موضوع آموزش نیروی انسانی وزارت نیرو در چند سال اخیر افت نامناسبی داشت ولی این امر هم اکنون در مسیر خوبی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه منابع انسانی اصلی ترین سرمایه وزارت نیرو است، بیان کرد: آموزش یکی از مقوله های اصلی ایجاد انگیزه برای کارکنان است که نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داریم.
مهاجری گفت: در این راستا تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و بنیاد نخبگان منعقد شده و بر اساس آن نخبگان استخدامی در این وزارتخانه به مدت یکسال با دریافت حقوق و دستمزد خود از وزارتخانه با این نهاد همکاری خواهند کرد.
وی یادآور شد: این تفاهم نامه برای وزارت نیرو هزینه ای نداشته و همچنین بعد از اتمام یکسال امکان تمدید آن نیز وجود دارد.
مهاجری افزود: نیروهایی که از بنیاد نخبگان در امر آموزش به کمک وزرات نیرو می آیند امکان استخدام آنها نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه ها و وزارت نیرو نیز تفاهم نامه ای منعقد شده و براساس آن شرکت های وزارت نیرو در هر منطقه باید تعامل خود را با دانشگاه های حوزه کاری خود افزایش دهند.
وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو هر کدام از شرکت ها اقدام به تشکیل کانون بازنشستگان کرده تا از این طریق بتوان بصورت جمعی فعالیت آن را در سطح کشور ساماندهی و جهت دهی کرد.
مهاجری اضافه کرد: در موضوع وصول مطالبات نیز شرکت های وزارت نیرو می توانند راهکارها و پیشنهادهای خود را به این وزارتخانه اعلام کنند.
مهاجری عنوان کرد: شرکت های وزارت نیرو باید بر عملکرد نیروهای عملیاتی نظارت دقیق داشته زیرا در راستای برون سپاری مقرر شده فعالیت این حوزه به افراد خارج از وزارت نیرو واگذار شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا