نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از بزرگترین پارک حیات وحش آفریقا

در حقیقت تانزانیا به عنوان یک کشور ویژه برای گردش و طبیعت گردی می تواند هر بیننده ای را به خود جذب کند، کافیست تا حتی یک درصد به حیات وحش علاقه مند باشید، به این ترتیب می توانید با خیالی راحت در این کشور از امکانات تورهای طبیعت گردی استفاده کنید و انواع حیوانات وحشی را به صورت کاملا طبیعی در محیط زندگیشان مشاهده کنید، شاید محبوب ترین حیوانات در بین بیشتری تعداد گردشگران یکسان باشد، بین یکسان بودن به نحوی است که گروهی از حیوانات با نام 5 بزرگ در این کشور شناخته می شوند و شامل شیر، یوزپلنگ، کرگدن، فیل افریقایی و بوفالوهای محلی خواهند بود.

پارک حیات وحش رواها  در تانزانیا بزرگترین پارک زیستگاه حیوانات و مرکز حفاظت شده طبیعی در کشور تانزانیا و قاره آفریقا محسوب شده و  مساحت آن بالغ بر 20 هزار و 226 کیلومتر مربع بالغ می شود . این منطقه طبیعی در مرکز کشور تانزانیا واقع شده و از تنوع جانوری و گیاهی بسیار غنی برخوردار است .

در کشور تانزانیا پارک محافظت شده  ملی با نام رواها Ruaha National Park, وجود دارد که  که به طور واقعی دروازه ای به سوی طبیعیت بکر آفریقا خواهد بود،  این پارک به یک کمپ برای گردشگران نیز مجهز است که گردشگران می توانند در آن اقامت داشته باشند و در طول روز آزادانه به قدم زدن در اطراف کمپ بپردازند ولی به شدت به آنها هشدار داده خواهد شد زیرا کمپ نرده های حفاظتی ندارد و حیوانات به راحتی می توانند در محیط اطراف آن رفت و آمد داشته باشند.

این پارک حیات وحش بزرگترین پارک زیستگاه حیوانات و مرکز حفاظت شده طبیعی در کشور تانزانیا و قاره آفریقا محسوب شده و  مساحت آن بالغ بر 20 هزار و 226 کیلومتر مربع بالغ می شود . این منطقه طبیعی در مرکز کشور تانزانیا واقع شده و از تنوع جانوری و گیاهی بسیار غنی برخوردار است . دولت تانزانیا به منظور حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری ساکن در این منطقه ف قوانین سهتگیرانه ای را وضع کرده و با متخلفین و شکارچیان به صورت قانونی برخورد می شود .

یکی از تفریحات اصلی در طبیعت گردی کشور تانزانیا استفاده از ماشین های ویژه دیدن حیوانات است، این ماشین ها با بدنه هایی مستحکم به نوعی طراحی شدهاند که سقف آنها و بدنه ماشین اندکی با یکدیگر فاصله دارند و این فاصله موجب خواهد شد که گردشگران بتوانند با ایستادن مناظر را بدون مزاحمت نرده و سایر اجسام در راه دیدشان ببینند، در این میان ممکن است در طول گردش روزانه با این ماشین ها گونه های مختلفی از جانوران و گله های آنها را مشاهده کنید و اگر خوش شانس باشید نیز می توایند گله های شیر را پس از شکار و در وضعیت سیری مشاهده کنید زیرا در این حالت شیرها با وقار خاصی دراز کشیده و درست مانند لقب خود یعنی سلطان جنگل به اطراف نگاه می کنند.

مترجم:فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل