نوزدهمین نشریه سرآمد منتشر شد

 پرویز کرمی، سردبیر این ماهنامه در سرمقاله شماره نوزدهم درخصوص ضرورت استفاده به جا از دانشمندان و نخبگان کشور نوشته است: دانشمندان، حتی دانشمندان علوم انسانی اگر انتزاعی کار کنند، هیچ وقت مورد تکریم واقعی جامعه قرار نمی گیرند. آنها زمانی قدر می بینند و بر صدر می نشینند که مفید فایده باشند و دانششان انضمامی باشد.

وی در این سرمقاله تاکید کرد: ما امروز به دانشمندی احترام می گذاریم که به طور مثال بتواند از پس ساعت ها تحقیق و مطالعه راهی برای مقابله با آلودگی هوا و درمان بیماری ها و غیره پیدا کند یا باری از دوش مردم بردارد.

این نشریه مروری بر رویدادهای فرهنگی بنیاد ملی نخبگان داشته و با چند تن از مدیران این حوزه نیز درخصوص موضوعات روز و دغدغه این روزهای نخبگان گفتگو کرده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع این بنیاد توصیه کرده که مستعد برتر باید دغدغه کارآفرینی داشته باشد و همچنین معاون برنامه ریزی و نظارت این نهاد نیز اسامی مشمولان و نحوه استفاده از تسهیلات جایزه های تحصیلی به دانشگاه ها و بنیادهای استانی را اعلام کرده است.

سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد نیز در این شماره نشریه سرآمد اشاره کرده است: طرز فکر سیستماتیمک لازمه رشد علمی فرد است. این درحالی است که رئیس بنیاد نخبگان استان تهران نیز در این نشریه از تلاش برای استفاده از ظرفیت های مستعدان برتر و با طراحی برنامه هایی متناسب با نیازهای جامعه نخبگانی بیش از پیش در تقویت پایه های فرهنگی افراد خبر داده است.

عبدالوهاب البرزی جهرمی برنده جایزه علامه طباطبایی نیز در گفتگو با «سرآمد» نوزدهم تاکید کرد: یک استاد باید برای دانشجویان در پی شغل نیز باشد.

به رسم شماره های گذشته «سرآمد»، این ماهنامه به سراغ کارآفرین جوان و البته موفق کشور رفته است و واسطه به اشتراک گذاری تجربیات ارزشمند آنان شده است. فاطمه فرشاد مدیر یک شرکت فعال در حوزه زیست فناوری تاکید کرد: ما به دانش مان متکی هستیم. شرکت های دانش بنیان بنگاه اقتصادی زودبازده نیستند.

در این نشریه حسن ذوالفقاری استاد زبان و ادبیات فارسی نیز گفته است: گنجینه واژگان و شم زبان فارسی با مطالعه تقویت می شود. خواندن از آسیب رسیدن به زبان جلوگیری می کند. از سویی ما دچار شتاب زدگی در تولید محتوا هستیم. سرعت انتشار محتوا، فرصت بازبینی و بازخوانی را از ما گرفته است.

به گزارش مهر، نوزدهمین شماره ماهنامه خبری، علمی، آموزشی، تحلیلی «سرآمد» به صاحب امتیازی بنیاد ملی نخبگان، مدیرمسوولی سورنا ستاری و سردبیری پرویز کرمی در ۱۳۲ صفحه ویژه دی ماه ۱۳۹۴ منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا