سفر دشوار فعال انگلیسی برای حفظ قوها

 «ساچا دنچ» بر آن است تا با استفاده از یک پاراموتور، نوعی «پاور پاراشوت» با خطر مواجهه با دمای منفی 9 درجه سانتیگراد روبه‌رو شود که مسیر سالانه مهاجرت قوهاست.

این قوها با فرا رسیدن زمستان در شمال روسیه و نامناسب شدن شرایط آن برای ادامه حیات، مهاجرت کرده و به سمت غرب یعنی انگلیس یا مناطقی با هوای معتدل‌تر مسافرت می‌کنند.

در حال حاضر حدود 16 هزار قو از این گونه در جهان باقی مانده که تعداد آنها در دو دهه گذشته به نصف کاهش یافته است. کارشناسان حیات وحش به طور دقیق نمی‌دانند چرا جمعیت این گونه پرنده با این شدت رو به کاهش است اما تیراندازی شکارچیان به آنها، از دست رفتن زیستگاه‌های طبیعی و تغییرات اقلیمی از جمله فاکتورهای تاثیرگذار و مهم به حساب می‌آیند.

ساچا دنچ قصد دارد در اواخر سال 2016 برای پی بردن به علت کاهش تعداد این گونه، مسیر پرواز آنها را با پاراموتور طی کند و از دولت‌ها درخواست کرده تا برنامه‌ای را برای محقق شدن هدف او در نظر بگیرند که تاکنون تنها استونی این درخواست را پذیرفته است.

سفر او در برخی از دورافتاده‌ترین بخش‌های اروپا هیچ مسیر جاده‌ای ندارد و باید در شرایط سخت و طاقت‌فرسایی انجام شود.

همچنین از آنجایی که این سفر در سرما با دمای منفی 9 درجه سانتیگراد انجام می‌شود می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. سفر با پاراموتور لذت‌بخش و هیجان‌آور است اما از آنجایی که نمی‌توان در طول مسیر حرکتی داشت احتمال آنکه پاها حس خود را از دست بدهند وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، دنچ معتقد است در صورتی که کشورها برای اجرایی شدن این برنامه اقدامات لازم را در نظر بگیرند می‌توان کاهش تعداد این پرنده باارزش و زیبا را ریشه‌یابی کرد. او در این سفر از 11 کشور از جمله فنلاند، آلمان، لهستان و هلند عبور می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا