نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشگاه علم و صنعت میزبان دومین همایش اندازه گیری در صنایع نفت و گاز

 دبیر همایش دومین همایش اندازه گیری هیدرو کربن ها در صنایع نفت و گاز  در گفت و گو با ایرنا به اهمیت ویژه اندازه گیری در مهندسی صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: برای کنترل بهینه فرآیندها و همچنین فروش نفت، گاز و فرآورده های نفتی لازم است تا اندازه گیری های دقیقی روی جریان سیال انجام گیرد.

دکتر 'سید حسن هاشم آبادی' افزود: ایران با دارا بودن منابع غنی نفت و گاز در سطح جهان به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در تعیین معادلات جهانی عرضه و تقاضای این محصولات با ارزش محسوب می شود بنابراین لازم است مباحث مربوط به اندازه گیری و کالیبراسیون در کشور به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و از فناوری های روز دنیا استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: نمونه های کوچک اندازه گیری صنایع نفت و گاز و پالایش در جاهایی مانند پمپ بنزین و CNG و کنتورهای گاز خانگی قابل مشاهده است و در ابعاد بزرگ نیز در مناطق نفتی کشور برای صادرات نفت اعمال می شود و معاملات نفتی براساس همین اندازه گیری ها صورت می گیرد بنابراین هر دو طرف معامله باید نسبت به دقت و صحت دستگاه های اندازه گیری اطمینان و توافق داشته باشند.

هاشم آبادی ، تجهیزات اندازه گیری و سیستم های کالیبراسیون را از جمله مباحث مورد توجه دومین همایش میترینگ صنایع نفت و گاز برشمرد و گفت: بحث کالیبره کردن یا صحت بخشی دستگاه های اندازه گیری در این صنایع یکی از موضوعات اصلی کنفرانس را تشکیل می دهد.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران یادآور شد: مخاطبان اصلی ما در این کنفرانس، شرکت های تابعه وزارت نفت همچون شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت، شرکت پخش و پالایش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی هستند.

وی ادامه داد: از آنجا که محور کنفرانس امسال به موضوع اندازه گیری کمیت سیالات مختلف (هیدرو کربن ها و آب) در صنایع نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی اختصاص یافته و بخش آب هم به کنفرانس اضافه شده است و شرکت آبفا نیز در برگزاری کنفرانس همکاری دارد.

هاشم آبادی در معرفی محورهای کنفرانس گفت: 'اندازه گیری کیفی'، 'میترهای چندفازی و اندازه گیری های مربوط به Wet Gas'، 'انواع فناوری های مربوط به میترینگ (اندازه گیری کمی) نفت، گاز و فرآورده (تک فازی و چند فازی)'، 'استانداردهای ملی و بین المللی در اندازه گیری نفت، گاز و فرآورده'، 'عملیات پرووینگ و کالیبراسیون انواع میتر در صنعت'، 'نگهداری و تعمیرات تجهیزات ایستگاه های میترینگ'، 'فناوری های نوین در اندازه گیری کمی نفت، گاز و فرآورده و حقوق اندازه گیری' اصلی ترین محورهای تخصصی دومین همایش اندازه گیری هیدرو کربنها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را تشکیل می دهند.

وی ارائه 30 سخنرانی کلیدی، برپایی نشست های تخصصی، کارگاه آموزشی و نمایشگاهی را از آخرین دستاوردهای ایران در زمینه تجهیزات اندازه گیری صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از جمله برنامه های این همایش دو روزه ذکر کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل