نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

طرح‌های پژوهشی بنیادی باید هدفمند و متمرکز باشد

ابراهیم واشقانی فراهانی در جلسه هیات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید راهکار برطرف کردن مشکل و آسیب‌شناسی برای کمبود دانش آموخته و جذب هیأت علمی فراهم شود، اظهار کرد: اگر ظرفیت استان برای تامین هیات علمی کافی نیست باید ریشه‌یابی شود حتی ضروریست با هیات علمی قرارداد یکساله منعقد شده تا این مشکل برطرف شود.

این مسؤول ادامه داد: هدف از طرح‌های پژوهشی باید مشخص شده و طرح پژوهشی باید با هدف انجام شود، طرح‌های پژوهشی باید نتیجه و محصول داشته باشد.

وی گفت: اگر طرح‌ها بنیادی است باید هدفمند و متمرکز و از پراکنده کاری پرهیز شود، اگر عضو هیات علمی بر اساس برنامه کار نکند موفق نخواهد بود.

واشقانی فراهانی بیان کرد: پژوهش کاربردی باید مسئله محور باشد، کارهای پژوهشی خوبی در واحد زاهدان انجام شده که باید منتظر نتایج این فعالیت‌ها باشیم. همچنین از ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان باید به بهترین نحوه در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دستگاه‎های خریداری شده در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که نیازهای پژوهشی را رفع کرده و به تجاری سازی کمک کند.

این مسؤول، همکاری در حوزه ایجاد فرصت مطالعاتی برای اساتید و اعضای هیات علمی را خواستار شد و گفت: باید افتتاح کارگاه‌ها و آزمایشگاه سرآغاز فعالیت‌های علمی پژوهشی و تولید علم به ثروت باشد.

به گزارش ایسنا ، واشقانی فراهانی اظهار کرد: حوزه پژوهش باید حمایت کننده دانش‌پژوهان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل