نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفتهای علمی حوزه طب بازساختی

این سمپوزیوم توسط شبکه طب بازساختی و تحقیقات سلولهای بنیادی و با حضور اساتید، اعضای هیات علمی، روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران گروهها، پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه برگزار خواهدشد.
همچنین در این سمپوزیوم اولین هم اندیشی در حوزه طب باز ساختی و تحقیقات سلول های بنیادی پس از راه اندازی شبکه سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که در آن تعدادی از اساتید به ارائه دستاورد ها و آخرین پیشرفت های علمی در حوزه تحقیقاتی خود خواهند پرداخت. 
نخستین سمپوزیوم طب بازساختی و سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز خواهد شد.
در این سمپوزیوم هم اندیشی علمی دکتر سیفعلیان از محققان برجسته حوزه طب بازساختی ( میهمان ویژه همایش به ایران سفر کرده است ) سخن می پردازد.
همچنین معرفی و گزارش فعالیتهای شبکه طب بازساختی و سلولهای بنیادی، معرفی سامانه شبکه، معرفی مجله Triple R، معرفی بسته تشویقی تحقیقاتی سلولهای بنیادی و معرفی مراکز پیشروی طب باز ساختی دانشگاه از جمله برنامه های این سمینار خواهد بود .
طب بازساختی و سلول های بنیادی به عنوان نسل چهارم طب و انقلاب پزشکی صدسال اخیر به شمار می رود.
طب بازساختی عبارت است از جایگزینی بافت های از دست رفته با بافتی زنده و دارای عملکرد مناسب است در این علم، پزشکان از دارو برای تحریک سازوکارهای بازساختی موجود در بدن، از ژن، سلول و به خصوص سلول های بنیادی برای جبران سلول های از دست رفته بافتی و از مهندسی بافت برای تولید بافت در آزمایشگاه و پیوند آن به جای بافت آسیب دیده استفاده می کنند.
حوزه طب بازساختی یکی از مهمترین مباحث پژوهش های زیست فناوری بوده و امید می رود بسیاری از بیماری ها با بهره گیری از فناوریهای نوین طب بازساختی قابل درمان باشند .
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،در حال حاضر کاربرد طب بازساختی در بیماری های زیادی مطرح شده و کشور ما نیز در این زمینه پیشگام است. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل