نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشاورزی بدون نیاز به خاک و خورشید

تولید محصولات کشاورزی و رویش گیاهان و نباتات از دیرباز به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای بشر برای تهیه مواد غذائی مورد نیاز خود محسوب می شده است .

 دانشمندان مرکز مطالعاتی ایرو فارمز AeroFarms در نیو جرسی ایالات متحده آمریکا در حال اجرای پروژه ای هستند که در آن رشد گیاهان و محصولات کشاورزی بدون نیاز به خورشید و خاک امکان پذیر می شود .

به طور طبیعی و بر اساس قوانین محیط زیست ، رویش گیاهان نیازمند وجود خاک و خورشید بوده و عموم گیاهان مواد غذائی مورد نیاز خود را از خاک تامین کرده و با کمک نور خورشید به فتو سنتز می پردازند . این موضوع سبب شده است تا کشاورزی تنها در مناطق  خاصی که دارای ویژگی های کافی و مناسب جهت رشد محصولات گیاهی است ، امکان پذیر شود .

به تازگی دانشمندان مرکز مطالعاتی ایرو فارمز AeroFarms در نیو جرسی ایالات متحده آمریکا در حال اجرای پروژه ای هستند که در آن رشد گیاهان و محصولات کشاورزی بدون نیاز به خورشید و خاک امکان پذیر می شود . در این پروژه هدف اصلی پژوهشگران ، ابداع روشی است تا به کمک آن بتوان بر بحران مواد غذائی جهان غلبه کرده و امکان ساخت مزارع در مناطق شهری و سایر نقاطی که به طور طبیعی امکان کشاورزی در آن وجود ندارد ، میسر شود . بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، پژوهشگران پروژه فوق الذکر موفق شده اند تا روشی ویژه جهت تولید محصولات کشاورزی ایجاد کنند که در آن نیازی به وجود نور خورشید و خاک نبوده و گیاهان فوق با مصرف 95 درصد آب کمتر نسبت به محصولات مشابه ، رشد می کنند .

 

مترجم: فاطمه کردی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل