گزارش تصویری از زیستگاه های آینده بشر

امروزه معماران شهر های آینده را به عنوان مجموعه ای از خانه های بسیار مدرنی می دانند که در ساخت آنها از مواد اولیه بسیار غنی و تکامل یافته ای استفاده شده است. تلاش های بسیاری از معماران بلند پرواز معطوف به ساخت خانه هایی متفاوت، با معماری جدید و مدرن است.

نتایج طراحی این معماران را می توان ترکیبی از انرژی های تجدید پذیر، مزارع سر پوشیده و فضای زندگی برای هزاران نفر دانست که به ساخت این شهر های مدرن خواهد انجامید

با این حال باید به یاد داشت که همواره با افزایش و تراکم بیش از حد جمعیت در مراکز شهر های بزرگ و به خصوص صنعتی، مشکلاتی از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، کمبود منابع و… نیز بروز خواهد کرد بنابراین افزایش شمار تعداد معمارانی که به فکر ساخت شهر هایی مستقل با خانه هایی بلند تر و منابع منابع غنی تر هستند چندان دور از انتظار نیست.

نتایج طراحی این معماران را می توان ترکیبی از انرژی های تجدید پذیر، مزارع سر پوشیده و فضای زندگی برای هزاران نفر دانست که به ساخت این شهر های مدرن خواهد انجامید.

در این گزارش تصویری قصد داریم تا تعداد 6 عدد از برترین طرح های ارائه شده درباره خانه های آینده محور را به شما معرفی کنیم که هر یک دارای قابلیت هایی منحصر به فرد و ویژه هستند.

توکیو ایکس اسپید 4 هزار (Tokyo's X-Seed 4000)

این برج ویژه به آخرین فناوری های استخراج انرژی مجهز است و به همین دلیل نیز می تواند تمامی نیروی مورد نیاز برای کار کردن خود را تامین کند و هزاران انسان را در خود جای بدهد.

برج خودکفای سنجاقک (The self-sustaining Dragonfly Tower)

این مدل ویژه با الهام از بال های سنجاقک طراحی شده است و دارای 132 طبقه بوده و ارتفاع آن به 600 متر می رسد. در این برج می توان انواع مختلفی از کشاورزی را به انجام رساند تا همه چیز برای ساکنان این آسمان خرش مهیا باشد.

شهر شناوری به شکل نیلوفر آبی (A lotus-shaped city in the sky)

این شهر ویژه برای دوران آخر الزمانی مناسب است و با توجه به شناور بودن آن، عملا آسیب های زمینی نمی تواند به آن آسیب وارد سازد و تنها می توان انتظار داشت که یک سونامی عظیم منجر به نابودی این برج گردد. در کنار این موضوع نیز این آسمان خراش می تواند تمامی انرژی مورد نیاز خود را به راحتی تامین کند.

زنبق آبی، یک شهر شناوری زیستی (Lilypad, the floating ecopolis)

این برج نیز کاملا از طبیعت الهام گرفته شده است و به شکل برگ های آویزان زنبق آبی طراحی شده است تا بتواند در صورت از بین رفتن قابلیت زیست در مناطق خاکی، بشر را در امان نگاه دارد.

شهر Mériens

این شهر توسط یک طراح مشهور فرانسوی به نام ژاک روجری طراحی شده است و نمونه مدرن از شهرهای شناور است و می تواند تعداد زیادی از انسان ها را در صدها مرکز تحقیقاتی، اقامتی و آموزشی خود جای بدهد که این رقم توسط طراح این شهر، 7 هزار نفر اعلام شده است.

هرم زیستی زیگورات (Eco pyramid Ziggurat)

این ابرشهر ویژه که طرح آن در امارات متحده عربی و شهر دوبی ارائه شده است، می تواند 1 میلیون نفر را در خود جای بدهد و انرژی مورد نیاز برای زندگی این افراد را به صورت خودکار تامین کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا