کسب رتبه جهانی 689 از سوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

 دکتر خاکی صدیق در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به وجود برخی تشکیک‌ها و تردیدها در خصوص تاریخ این دانشگاه افزود: در این راستا بر اساس مستندات دقیق پژوهشی و علمی اقدام به تدوین کتاب تاریخ این دانشگاه کردیم.

وی مطالعات انجام گرفته برای این کتاب را بازه زمانی 1306 تا 1367 ذکر کرد و اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته در این بازه زمانی اقدام به تدوین کتاب تاریخ این دانشگاه و رونمایی از آن شد.

خاکی صدیق، اقتدار علمی و اخلاقی را از جمله عوامل توسعه علمی دانست و گفت: این دانشگاه در سطح ملی جزو 13 دانشگاه برتر کشور و در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور جزو پنج دانشگاه برتر است.

وی به وضعیت این دانشگاه در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه جزو یک درصد تولیدکنندگان علم بر اساس گزارش‌های پایگاه ISI است.

خاکی صدیق همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش‌های بین‌المللی تا سال 2012 حدود 20 هزار دانشگاه وارد رتبه‌بندی شده اند که این دانشگاه جزو 800 دانشگاه برتر است.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، رتبه این دانشگاه را در میان دانشگاه‌های دنیا 689 ذکر کرد و افزود: تمرکز این دانشگاه بر ارتقاء کیفی و توسعه روابط بین‌الملل است که بر این اساس اقدام به تدوین سند راهبردی در این دانشگاه شده است.

خاکی صدیق، رویکرد این سند را توسعه همه جانبه در فعالیت‌های بین‌المللی به جای طرح‌های پژوهشی و فرصت‌های مطالعاتی دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در حال حاضر ما به دنبال جذب استادان وابسته خارجی هستیم.

وی امضای قرارداد همکاری با فرانسه را از دیگر اقدامات بین‌المللی این دانشگاه عنوان و اضافه کرد: علاوه بر آن با کشور کره جنوبی اقدام به اجرای طرح ویژه کردیم. با همکاری تاجیکستان اقدام به راه‌اندازی یک پردیس کرده‌ایم.

وی یادآور شد: علاوه بر آن با کشور ایتالیا اقدام به اجرای طرح سازه‌های تاریخی در زمینه مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر زلزله کردیم.

به گزارش ایسنا،رییس دانشگاه خواجه نصیر، نوسازی آزمایشگاه‌های کارشناسی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه نام برد و اظهار داشت: در دو سال گذشته اقدام به نوسازی آزمایشگاه‌های آموزشی در سطح کارشناسی کردیم.

خاکی صدیق ادامه داد: علی‌رغم مشکلات مالی دانشگاه حدود دو میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی صرف شده است.

وی در پایان از اجرای طرح ارزیابی دانشکده‌ها، گروه‌های آموزشی و اساتید این دانشگاه خبر داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا