نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از هواپیمای اسپرت شخصی

هواپیمای Icon A5 به نوعی یکی از منحصر به فردترین نمونه های پروازی ساخته شده در تاریخ است زیرا عملا در نگاه اول ممکن است نتوانید دریابید که این وسیله، قابلیت پرواز کردن را دارد.

سیستم ایمنی این هواپیما به نحوی طراحی شده است که در صورت از دست رفتن کنترل و قرار گرفتن آن در وضعیت سقوط، می توان با کمک یک چتر نجات تعبیه شده در این هواپیما، از سقوط پیشگیری کرد

این هواپیما که در سال 2010 میلادی برای نخستین بار به کمک یک نمونه پروتوتایپ معرفی شده بود، سرانجام در سال جاری میلادی موفق به کسب مجوز پرواز در ایالات متحده آمریکا را پیدا کرده است تا سرانجام پس از سال ها انتظار، علاقه مندان بتوانند آن را خریداری کنند.

این هواپیمای ویژه که قیمت آن 189 هزار دلار است، قابلیت حرکت بر روی آب را در کنار قابلیت پروازی خود در اختیار دارد. بال های این هواپیما به صورت تاشو طراحی شده اند و می توانند در کنار آن جمع شوند که این امر موجب شده است تا عملا برای نگهداری از این هواپیما تنها به اندازه یک خودرو به فضا نیاز باشد.

هم چنین سیستم ایمنی این هواپیما به نحوی طراحی شده است که در صورت از دست رفتن کنترل و قرار گرفتن آن در وضعیت سقوط، می توان با کمک یک چتر نجات تعبیه شده در این هواپیما، از سقوط پیشگیری کرده و به آرامی به زمین نشست.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل