نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توجه به اقتدار علمی و اخلاق کاری دو عامل اصلی پیشرفت دانشگاه ها است

 'علی خاکی صدیق' بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از کتاب تاریخ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به سابقه شکل گیری هسته اولیه این دانشگاه از سال 1307 اشاره کرد و گفت: با اینکه عنصر قدمت و ریشه داری، مایه مباهات و افتخار مراکز علمی و پشتوانه برای اعتماد به نفس محققان و دانشجویان آنها به شمار می آید ولی قدمت به تنهایی، مشکلات دانشگاه را حل نمی کند.
وی ارتقای جایگاه دانشگاه خواجه نصیر در رتبه بندی های بین المللی و ارتقای کیفی تولیدات علمی را رویکرد اصلی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در کنار ارتقای جایگاه و افزایش روابط بین الملل، تمام فعالیت های خود را مکلف به اخلاق مداری کرده ایم و در همین رابطه، سند راهبردی در دانشگاه تدوین شده است.
خاکی صدیق به تحصیل شش هزار دانشجو و فعالیت 300 عضو هیات علمی در دانشگاه خواجه نصیر اشاره کرد و گفت: ما الان حدود 200 پروژه تحقیقاتی در دانشگاه داریم که با توجه به تعداد اعضای هیات علمی، سرانه خوبی محسوب می شود و سرانه هر عضو هیات علمی در بخش تولید مقاله، سه تا چهار مقاله در سال است که از نظر این شاخص در رتبه چهارم و یا پنجم دانشگاه های کشور قرار داریم.
وی چاپ 305 عنوان کتاب در انتشارات دانشگاه و همچنین تالیف بیش از 560 عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر را از جمله اقدامات پژوهشی صورت گرفته اعلام کرد.
به گفته خاکی صدیق، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در تازه ترین رتبه بندی های بین المللی جزو 800 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.
وی تربیت دانشجوی مقطع کارشناسی و تامین نیروی مهندس مورد نیاز کشور را از دیگر سیاست های دانشگاه خواجه نصیر ذکر کرد و گفت: با وجود محدودیت ها و تنگناهای مالی، طی دو سال گذشته مبلغ دو میلیارد تومان برای تامین تجهیزات آزمایشگاه های تحقیقاتی مورد نیاز دانشجویان هزینه کردیم.
مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از کتاب تاریخ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با حضور وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم و همچنین روسای اسبق این دانشگاه در محل دانشکده مهندسی برق برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این مراسم کلنگ احداث ساختمان جدید دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نیز در محل پردیس شهید رضایی به زمین زده شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل