نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حل مشکلات محیط زیست با استفاده بیشتر از تکنولوژی های روز

 احمد حاجی علی نژاد در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه سامانه های شهروندمداری در گفت و گو با ایرنا، هدف کلی از برگزاری این نمایشگاه را معرفی الگوهای پیشرو در امر خدمت رسانی به مردم ذکر کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه سامانه های شهروندمداری، توجه ویژه به محیط زیست را از رویکردهای اصلی این نمایشگاه برشمرد و گفت:پرداختن به امر پیشگیری یا حل مشکلات زیست یا کاهش آلاینده ها به صورت واقعی، مستلزم استفاده بهینه از تکنولوژی روز است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه های شهروندمداری نقش موثری در کاهش رفت و آمدهای درون شهری، کاهش ترافیک و آلودگی، کاهش سوانح و تصادفات، صرفه جویی در وقت و هزینه ها خواهد شد و ترویج این سامانه ها گام مهمی در تحقق اهداف دولت الکترونیک به شمار می آید.
علی نژاد تصریح کرد: چنانچه دولت، قوه قضاییه، قوه مقننه و بخش خصوصی بتوانند به صورت مجموعه واحدی و با رعایت ویژگی های خاص شامل سرعت، دقت، صحت و کاهش هزینه ها، خدمات قابل ارائه خود را عرضه کنند ارتقای کیفیت نیز به خودی خود حاصل خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه ها و نهادهای حاضر در نمایشگاه سامانه های شهروندمداری، الگوهای موفقی هستند که توانسته اند گامهای خوبی در این زمینه بردارند و می توان از آنها برای دیگر نهادها و دستگاه ها الگوبرداری کرد.
علی نژاد با بیان اینکه برای توسعه و اثرگذاری فعالیت های انجام شده، نیاز به هم اندیشی و برگزاری نشست های تخصصی و همایش هاست، اظهار داشت: نمایشگاه سامانه های شهروندمداری، مقدمه ای برای ششمین جشنواره خدمت رسانی و پاسخگویی در دهه فجر امسال است و می تواند فرصت مناسبی برای حضور جدی تر و فعال تر علاقمندان در این همایش باشد.
وی یادآور شد: این نمایشگاه با هم اندیشی و همراهی متخصصان بخش های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه و قوه قضاییه و بخش خصوصی شکل گرفته است که این موضوع، حساسیت و توجه جمعی به موضوع را می رساند.
نمایشگاه سامانه های شهروندمداری از روز گذشته 29 آذرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برپا شده و تا فردا اول دی ماه ادامه خواهد داشت.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل