نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مجموعه مقالات حوزه خلیج فارس تا پایان امسال منتشر می شود

 محمود طالقانی با اشاره به انجام پروژه‌ای در زمینه خلیج فارس با همکاری دانشگاه تهران، وزارت امور خارجه و دانشگاه مدرسه مطالعات عالی سوربن فرانسه گفت: کارتوگرافی تاریخی خلیج فارس عنوان این پروژه است که این پروژه بر اساس منابع اروپایی‌ها درباره خلیج فارس انجام شد در این تحقیقات نشان دادیم که اروپایی‌ها نیز تا قرن ۱۸ نام خلیج فارس را در نامگذاری ها استفاده کرده اند.

وی عنوان کرد: نتیجه کار به شکل اطلسی سه زبانه فارسی، فرانسه و انگلیسی در بلژیک منتشر شد.

طالقانی اظهار کرد: در گزارش شش ماهه نخست این کرسی پژوهشی کتاب‌شناسی مفصلی صورت گرفت و در این راستا تا پایان سال جاری مجموعه مقالات برگزیده در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیست منتشر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: یکی از اهداف ما در این کرسی پژوهشی سوق دادن مسئله خلیج فارس از مخاطب درون مرزی به خارج از مرزهای کشور است.

طالقانی گفت: با امکاناتی که این کرسی در اختیارمان قرار دارد زمینه را برای فعالیت بنیادی فراهم می‌کنم تا جلد دوم اطلس خلیج فارس را منتشر کنیم.

به گزارش مهر،وی تصریح کرد: پیشنهاد برگزاری نخستین همایش بین‌المللی کرسی خلیج فارس در کشورهای ایران یا پاریس مطرح و موافقت شد که این همایش با حضور محققان از کشورهای اروپایی در خصوص مواردی چون جمعیت، فرهنگ و کارتوگرافی خلیج فارس تبادل نظر کنند تا اولویت‌های تحقیق در خلیج فارس مشخص شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل