نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فرهادی: مصمم به ماموریت گرا شدن دانشگاه ها هستیم

محمد فرهادی روز یکشنبه در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار کرد: امیدوارم تفاهم نامه امضا شده امروز سبب همکاری های بیشتر دانشگاه با وزارت نیرو شود.
وی گفت: باید دانشگاه ها در حوزه های شاخص و توانمند با یکی از صنایع از ابتدا تا انتها کار کنند؛ مثلا صنعت خودروی هیبریدی که دانشگاه صنعتی شریف موظف است حداکثر تا دو سال آینده آن را بتواند به وزارت صنایع تحویل دهد.
وزیر علوم گفت: همچنین دانشگاه امیرکبیر که موظف به امر تحقیق در مساله خودروی برقی موظف به انجام این پروژه است.
وی گفت: وزارت علوم از امسال فرصت های مطالعاتی را برای اساتید شروع کرده اما باید این امر توسعه یابد.
فرهادی ادامه داد: اساتید باید به محیط های صنعتی بیایند و البته حق و حقوقشان نیز باید رعایت شود.
وزیر علوم اظهار داشت: شروع دوره های پسا دکترا نیز باید از محیط های صنعتی باشد تا یک دانشجوی پسا دکترا طی یک تا دو سال بتواند در عرصه محیط صنعتی آموخته هایش را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه بازنگری آموزش ها به جد مد نظر وزارت علوم است گفت: دانشگاه های قدیمی و برتر کشور در بازنگری محتوای درسی مقاطع تحصیلی همکاری کرده و به زودی در شورای عالی برنامه ریزی این امر مطرح خواهد شد.
وزیر علوم گفت: همچنین آیین نامه ارتقا با نظرخواهی تجدید نظر شده و به دانشگاه ها ارایه شده تا از پایان سال و اوایل سال آینده عملیاتی شود و دیگر صرفا مقاله نویسی دارای اهمیت نباشد.
فرهادی یادآور شد: باید مباحثی همچون فناوری، نوآوری تشکیل شرکت های دانش بنیان، کارآفرینی، ایده پردازی و غیره مورد اهمیت قرار گیرند.
وی اظهار داشت: بنا است که دانشگاه های نسل سوم را در آینده داشته باشیم که هم اکنون نیز شروع شده اند چرا که باید آموزش ها و تحقیقات منطبق با نیازهای جامعه باشند. 
فرهادی گفت: هم اکنون وزارت نفت با دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نیز قرارداد بسته و یا بیش از یکهزار پروژه تحقیقاتی و دانشگاهی با وزارت دفاع برقرار شده که امر بسیار میمون و مبارکی است و امیدوارم در آینده این ارقام بیشتر شوند.
به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید دانشگاه ها ماموریت گرا بوده و کارآفرینی را دنبال کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل