بقایای کشف شده ماموت نیست

طی روز های گذشته کشف بقایای این جانور عظیم الجثه در منطقه فولادلو قویوسی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار در پی اکتشافات یک زمین شناس منتشر شد. یک زمین شناس هنگام جستجو در معدن شن و ماسه قدیمی واقع در منطقه فولادلو قویوسی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیله سوار موفق به کشف بقایای یک جانور باستانی شده است. بر مبنای اطلاعات مقایسه ای انجام شده توسط این زمین شناس و برحسب سن لایه های زمین، تخمین زده می شود که لایه یافت شده حداقل سه میلیون سال سن دارد که می تواند جزو نادر بقایای یک جانور عظیم الجثه باستانی همانند ماموت یا یک فیل باشد

طبق شواهد قدمت این فیل مربوط به دوران چهارم زمین شناسی یعنی بین دومیلیون سال تا چند ده هزار سال پیش است.

دراین خصوص دکتر مجید میرزایی عطاآبادی به خبرنگار سیناپرس گفت:طبق مطالعاتی انجام شده بقایای کشف شده ماموت به معنای فیلم پشم دارد در دوره یخبندان نبوده و مربوط به آن دوره نیست.

این استاد زمین شناسی تاکید کرد: ماموت ها در نواحی شمالی زمین نزدیک به قطب زندگی می کردند و باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران که خیلی پایین تر از عرض جغرافیایی است این نمونه تنها می تواند از نظر تکاملی با ماموت ها در ارتباط باشدکه این مهم با بررسی دقیق مشخص می شود .

میرزایی افزود: متاسفانه دندان آسیای این فیل از بین رفته و تنها جمجمه و عاج آن باقی مانده است که می توانیم سن دقیق آن را پیدا کنیم و اعلام کنیم که این فیل در چه دوره ای بوده است.

وی تصریح کرد: طبق شواهد قدمت این فیل مربوط به دوران چهارم زمین شناسی یعنی بین دومیلیون سال تا چند ده هزار سال پیش است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا