نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارائه خدمات به مسافران کشتی توسط روبا ت های هوشمند

به تازگی مسئولان شرکت کشتیرانی کوستا Cruise ship operator Costa Group قرار دادی را با شرکت فرانسوی Aldebaran که در حوزه روباتیک فعالیت دارد به امضا رسانده اند که بر اساس آن قرار است از روبات فلفل سیاه یا Pepper که قادر به شناسائی و تشخیص شرایط روحی افراد از چهره آن ها است ، در این کشتی استفاده شود .

روبات های فوق الذکر وظیفه راهنمائی مسافران را در کشتی های تفریحی از زمان آغاز سفر و سوار شدن آن ها به کشتی آغاز کرده و اطلاعات لازم را به این افراد درباره رستوران ، رویدادها و برنامه های سفر ارائه می دهند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه ، ارزش قرار داد فوق بیش از 1 میلیون یورو بوده و قرار است تیمی از روبات های فلفل سیاه در پذیرائی و راهنمائی میهمانان کشتی های مسافرتی شرکت کشتیرانی کوستا مشارکت کنند .

بر این اساس ، روبات های فوق الذکر وظیفه راهنمائی مسافران را در کشتی های فوق از زمان آغاز سفر و سوار شدن آن ها به کشتی آغاز کرده و اطلاعات لازم را به ان ها درباره رستوران ، رویدادها و برنامه های سفر ارائه می دهند . به گفته طراحان این روبات ها ، فلفل سیاه قادر به سخن گفتن و برقراری ارتباط با زبان های آلمانی ، انگلیسی و ایتالیائی است .

به گفته سازندگان این روبات ها ، فلفل سیاه قادر به بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط روحی افرادی است که با وی صحبت می کنند . این روبات برای بررسی این موضوع ، به آنالیز شرایط و ویژگی های چهره ، نوع حرف زدن و لحن صدا و همچنین زبان بدن و نحوه حرکت دادن دست و پاهای افراد پرداخته و به شرایط روحی ان ها پی می برد . به این ترتیب روبات های فوق الذکر می توانند بر اساس شرایط روحی افراد با آن ها رابطه برقرار کرده و حداکثر رضایتمندی را برایشان فراهم کنند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل