موشک اسپیس اکس امروز راهی فضا می شود

یکی از مباحث داغ علوم نجومی در طول سال جاری میلادی مربوط به سقوط سفینه های شرکت اسپیس اکس بود و این امر در سطح عمومی به شدت به وجهه شرکت سازنده این موشک ها لطمه زد. البته همان طور که قاعدتا از پیش می دانید، این موضوع در بالاترین سطوح مدیریت صنایع نجومی چندان مهم به نظر نمی رسید زیرا ناسا برای ارسال تجهیزات و فضانوردان به ایستگاه فضایی مجددا به اسپیس اکس اعتماد خواهد کرد.

بنا بر اعلام الون ماسک که بالا ترین سمت اجرایی در این شرکت را بر عهده دارد، شرایط برای ارسال این موشک بسیار مناسب است و به این ترتیب این شرکت برنامه ریزی خاصی برای به فراموشی سپردن دو تجربه ناموفق پیشین خود دارد.

در همین راستا نیز به تازگی صحبت هایی درباره ارسال یک موشک جدید انجام شده بود که این اتفاق سرانجام امروز به وقوع خواهد پیوست. بنا بر اعلام الون ماسک که بالا ترین سمت اجرایی در این شرکت را بر عهده دارد، شرایط برای ارسال این موشک بسیار مناسب است و به این ترتیب این شرکت برنامه ریزی خاصی برای به فراموشی سپردن دو تجربه ناموفق پیشین خود دارد.

الون ماسک درباره این شلیک می گوید: «این نخستین اقدام ما پس از انفجار موشک های قبلی در ماه های ژوئن و آوریل است. البته تست احتراقی که بر روی موشک جدید انجام شده است کاملا موفقیت آمیز بوده و به این ترتیب شرایط کار مناسب به نظر می رسد.»

شایان ذکر است که اسپیس اکس تاریخ این شلیک را تا چند روز پیش از رسانه ها مخفی نگاه داشته بوده است و شاید دلیل این امر عدم علاقه به ایجاد هجوای رسانه ای برای این مورد بوده تا در صورت تکرار تجربه ای ناموفق، ابعاد مشکل را بتوان به صورت راحت تری در کنترل گرفت.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا