نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احیای شرکت های دانش بنیان ورشکسته از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی

 بهزاد سلطانی روز شنبه در جلسه پرسش و پاسخ شرکت های دانش بنیان در مراسم دومین رونمایی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در سالن اجلاس سران افزود: در برخی از شرکت های دانش بنیان نیروهای فوق لیسانس جذب و مشغول به فعالیت می شوند، اما به دلیل ورشکستگی بیکار می شوند، بنابر این صندوق حمایت از پژوهشگران در نظر دارد از این شرکت ها حمایت کند.
وی یادآور شد: اعطای ضمانت نامه بانکی از جمله تسهیلات صندوق است که تاکنون 20 شرکت از این ضمانت نامه بهره مند شده اند و این امر ناشی از بلوکه شدن بخشی از اعتبارات صندوق در بانک ها بوده است.
سلطانی افزود: سرمایه گذاری صندوق در طرح های ریسک پذیر از برنامه دیگر صندوق است، در این راستا صندوق با خرید سهام از طرح های ریسک پذیر حمایت می کند و بنا ندارد تا ابد در این شرکت ها باقی بماند.
وی ادامه داد: پس از به نتیجه رسیدن طرح ها، صندوق نوآوری و شکوفایی با فروش سهام از شرکت خارج می شود ، اگر شرکتی طرح ریسک پذیر را اجرا کند و متحمل ضرر شود، صندوق بدون دریافت ریالی از شرکت خارج می شود ، ولی اگر شرکت ها اقدام به دریافت وام کنند صندوق تا ریال آخر آن را از شرکت ها دریافت می کند.

** ارائه طرح دوم در صورت 40 درصد پیشرفت عملیاتی طرح نخست
'غلامحسین رحیمی' معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در این جلسه گفت: شرکت های دانش بنیان همزمان با طرح نخست می توانند طرح دوم را برای دریافت تسهیلات ارائه دهند و ارائه طرح دوم در صورتی که 40 درصد پیشرفت عملیاتی طرح نخست انجام شده باشد، امکان پذیر است.
وی بیان کرد: اکنون برخی از شرکت های دانش بنیان طرح دوم خود را ارائه کرده اند، ولی ارائه طرح صرفا مدنظر صندوق نیست بلکه صندوق به شرکت های دانش بنیان کمک می کند که گسترش یافته و حتی این شرکت ها در طرح های ملی نیز مشارکت داشته باشند.
وی گفت: تا هر زمانی که شرکت های دانش بنیان طبق ضوابط قانونی طرح ارائه دهند صندوق نوآوری و شکوفایی در کنار آنها خواهد بود.
رحیمی در خصوص دوره تنفس دریافت تسهیلات نیز افزود: اگر زمان اجرای طرح از دوره مصوب بیشتر شود، به همان نسبت از زمان تنفس آن نیز کم می شود.
'به طور مثال اگر دوره انجام طرح 9 ماه در نظر گرفته شده باشد، دوره تنفس آن نیز 9 ماه است ، اما اگر اجرای طرح 12 ماه به طول انجامد دوره تنفس آن شش ماه در نظر گرفته می شود.'
معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: سبد محصولات دانش بنیان را نیز صندوق مورد حمایت قرار می دهد. به طور مثال اکنون سید دارویی از محصولات دانش بنیان در زمینه سرطان از سوی یک شرکت دانش بنیان به صندوق معرفی شده است که در حال بررسی می باشد.
به گزارش ایرنا،در این نشست اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی به سووالات مدیران شرکت های دانش بنیان در زمینه نحوه ارائه خدمات این صندوق پاسخ دادند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل