نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ثبت اطلاعات بیش از 247 هزار پایان نامه در ایرانداک

دکتر سرویس علیدوستی روز شنبه در مراسم برگزاری هفته پژوهش در این پژوهشگاه افزود:ازاین تعداد، اطلاعات 202 هزار و 331 پایان نامه توسط دانشگاه ها مورد تائید قرار گرفته است.
وی تعداد پایانه نامه ثبت شده در سال 1387 را 377 عنوان اعلام کرد وگفت: این تعداد در سال گذشته به 54 هزار و 407 مورد رسیده است که این موضوع نشان دهنده رشد چشمگیر ثبت پایان نامه در پایگاه این پژوهشگاه است.
علیدوستی با اشاره به اینکه میانگین ثبت پایان نامه در روز 170 عنوان است، اظهار کرد:از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری 41 هزار و 8 پایان نامه در پایگاه این مجموعه ثبت شده که 29 هزار 166 عنوان مورد تائید قرار گرفته است.

** راه اندازی دو آزمایشگاه جدید 
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه های 'ربات داک' و 'دور آزما' در این مجموعه در حال راه اندازی است ، اظهار کرد: این اقدامات برای ارائه خدمات بهتر به پژوهشگران انجام می شود.
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: مرحله اول آزمایشگاه ربات داک تا پایان تابستان سال آینده به ثمره خواهد نشست. این ربات با تکمیل مرحله اول امکان جستجو در پایگاه گنج ( پایگاه تخصصی این مجموعه ) را خواهد داشت .
وی یکی از موضوعات راهبردی این پژوهشگاه را توسعه فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی اعلام کرد و گفت: در این راستا کارهای خوبی انجام شده است که برخی به نتیجه رسیده است.
علیدوستی به پذیرش 10 استاد جدید طی دو سال اخیر اشاره کرد وگفت: تا پایان سال جاری تعداد استادان این پژوهشگاه به 29 استاد تمام وقت خواهد رسید.
رئیس مرکزتحقیقات سیاست علمی کشور نیز در این مراسم بر لزوم استاندارد سازی اخلاق در محیط پژوهشی تاکید کرد و گفت: این کار مهم باید در محیط پژوهشی از جمله دانشگاه ها انجام گیرد .
به گزارش ایرنا، دکتر محمد ایوبی، تجاری سازی دانش را یکی از رویکردهای مهم سازمان ها و مجموعه های پژوهشی اعلام و اظهار کرد: مکانیزم و ابزارهای تجاری سازی در اختیار ما نیست و موانع متعددی برای نهادینه شدن این موضوع وجود دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل