نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعقاد41 میلیارد تومان قرارداد فروش محصولات دانش بنیان در هفته پژوهش

 'محمد فرهادی' با بیان این که وزارت علوم همکاری علمی، تحقیقاتی و فناوری با کشورهای مختلف را در دوران پساتحریم بیش از پیش پیگیری می کند، افزود: در زمینه دیپلماسی علمی در دوران پساتحریم، در قراردادهای کشور در همه زمینه ها پیوست های فناوری تعریف شده است.
وی با اشاره به افزایش همکاری با کشورهای اروپایی و سایر کشورها در عرصه فناوری و در چارچوب دیپلماسی علمی، ادامه داد: در این زمینه با برخی کشورها به صورت موردی فعالیت داشته ایم و این امر را در آینده نیز با برخی از کشورها به صورت هدفمند دنبال خواهیم کرد.
وی با اشاره به برگزاری هفته پژوهش که از 23 تا 27 آذرماه برگزار شد، افزود: برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری با حضور پژوهشگران، صنعتگران و صاحبان شرکت های دانش بنیان، معرفی پژوهشگران و فناوران برتر کشور، برگزاری جشنواره خوارزمی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناوری و نیز فن بازار از جمله برنامه های هفته پژوهش بود. 
وی یادآور شد: سال گذشته 25 میلیارد تومان قرارداد در نمایشگاه پژوهش و فناوری منعقد شد که 17 مورد آن محصولات، در هفته پژوهش امسال رونمایی شد. 
فرهادی افزود: امسال رقم انعقاد قراردادها به 41 میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم شاهد ورود محصولات به بازار باشیم.
فرهادی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت با اشاره به این که این ارتباط کافی نیست، بیان کرد: باید این امر از سوی دو طرف فعال شود، در دو سال اخیر بحث ارتباط دانشگاه و صنعت بیش از پیش شده است، در وزارت صنعت دفتر ارتباط با دانشگاه و در دانشگاه نیز واحد ارتباط با صنعت وجود دارد.
وی گفت: اکنون صنعت خودروی کشور در حوزه خودرو با دانشگاه تهران قرارداد دارد، همچنین صنعت برق با دانشگاه شریف، و صنعت تولید ماشین های برقی (هیبریدی) با دانشگاه امیرکبیر وارد همکاری شده اند.
به گزارش ایرنا،وی یادآور شد: وزارت نفت در زمینه افزایش برداشت از 30 میدان نفتی نیز با دانشگاه قرارداد دارد و بنا است که دانشگاه به این سمت حرکت کند.
فرهادی همچنین گفت: باید در هر استان صندوق حمایت از نوآوری و پژوهش برای افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت و نیز توسعه فناوری در کشور داشته باشیم، دانشگاه ما باید به سمت و سویی رود که دانشگاه کاربردی شود و در جهت رفع نیاز جامعه و صنعت حرکت کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل