نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

باستان شناسی زیر آب با کمک روبات ها

غواصان پلیس ساحلی ایتالیا در منطقه لیگوریا  Ligurian coast این کشور موفق به شناسائی  یک کشتی باستانی شده اند که به امپراتوری روم باستان تعلق داشته و احتمالا در فاصله بین قرون یکم تا دوم میلادی در این منطقه غرق شده است . این کشتی در عمق 198 متری دریا قرار داشته و به همین دلیل عملیات اکتشاف و بررسی آن با دشواری پیش می رود . در این عملیات غواصان مرکز Carabinieri Subacquei نیز مشارکت دارند .

تخمین های اولیه نشان می دهد که این کشتی در حدود سی متر طول داشته و به حمل بار و مال التجاره بین بنادر ایتالیا ، اسپانیا و پرتقال مشغول بوده است .

تخمین های اولیه نشان می دهد که این کشتی در حدود سی متر طول داشته و به حمل بار و مال التجاره بین بنادر ایتالیا ، اسپانیا و پرتقال مشغول بوده است .

در همین رابطه ، سیمون لوکا تریگونا Simon Luca Trigona سرپرست این تیم تحقیقاتی و پزوهشگر مرکز باستان شناسی لیگوریا Archaeological Superintendency of Liguria اعلام کرد : " در این مطالعات ، در ابتدا از این کشتی غرق شده ، فیلم برداری شده و سپس به بررسی و تجزیه و تحلیل عرشه کشتی و قطعات آن پرداختیم ، مطالعات غواصان و نمونه برداری هایی که از این کشتی با کمک روبات های ویژه انجام ، نشان می دهد که کشتی فوق الذکر در زمان غرق شدن ، محمله ای سنگین از سس ماهی با خود داشته است . "

گفتنی است در این کشتی همچنین سفالینه ها و ظروف منحصر به فردی کشف شده است که مشابه آن تنها در حوزه رود تیبر Tiber River و اطراف شهر روم وجود دارد و این موضوع نشان می دهد که این کشتی محموله خود را از ایتالیا به سمت شبه جزیره ایبری منتقل می کرده است .

سیمون لوکا تریگونا در خاتمه توضیحات خود افزود : " این موضوع بسیار ارزشمند است که ما در مورد خطوط تجاری و مسیر حرکت این کشتی اطمینان داریم . "

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل