نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه‌ساز ظهور نوآوری و رشد کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به فرصت‌های زیادی که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در به کارگیری نیروی انسانی متخصص وجود دارد، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بستر مناسبی است تا دیگر حوزه‌های فناوری با بهره مندی از آن، زمینه ایجاد اشتغال و تولید ثروت را فراهم کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با اشاره به اهمیت بالای فضای مجازی در جامعه کنونی، بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات را زمینه‌ساز ظهور نوآوری و رشد کشور دانست و افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی سن و سال و تحصیلات نمی‌شناسد و این فضا به یک فضای همگانی تبدیل شده است. فضای مجازی با توجه به نقشی که در زندگی ما ایفا می‌کند، به نوعی حقیقی شده است و با توجه به قابلیت‌های بالایی که دارد، وجود آن در زندگی ما بسیار حائز اهمیت بالایی شده است.

ستاری با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند بهترین بازار را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین فارغ‌التحصیلان در حوزه IT و ICT هستند که این حوزه توانسته علاوه بر مزیت‌های فراوان، کاهش هزینه را که از مهمترین موارد در زندگی اقتصادی مردم کشور است، به دنبال داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان با اشاره به اهمیت بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر امکانات زیادی در این بستر وجود دارد، نخبگان حاضر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌توانند با توجه به این امکانات بهترین فرصت‌ها را برای آینده خود و کشور خود فراهم کنند.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین ضمن بازدید از شرکت‌ها و فناوران حاضر در نمایشگاه الکامپ، از غرفه استارت آپ‌ها دیدن کرد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از 23 تا 26 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل