نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید مواد ضد آب جدید و ارزان با الهام از برگ درخت سدر

 این نوآوری با همکاری محققانی از دانشگاههای رایس، سوانزی، بریستول و نیس ارایه شده و به نظر می رسد تحولی بزرگ در طیف گسترده ای از صنایع مرتبط با محصولات مقاوم در برابر آب ایجاد کند.

این ماده جدید را می توان کلاسی متفاوت از مواد مبتنی بر هیدروکربن نامید که جایگزین پاک تری برای مواد ضد آب فعلی مبتنی بر فلوروکربن است.

در حال حاضر مواد ضد آبی که در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد با تکیه بر فلوروکربن تولید می شوند که لطمات قابل توجهی به محیط زیست وارد می کنند.

این محققان در ارایه ماده جدیدشان از برگ درخت سدر الهام گرفته اند. برگ این درخت همواره به داشتن یک خصوصیت ویژه شهرت داشته است: دفع آب. آنها با آگاهی از این واقعیت که ساختار این برگ در دو مقیاس میکروسکوپیکی و نانویی خلاصه شده توانسته اند ماده مورد نظرشان را با کارایی چشمگیری ارایه کنند.

محققان برای تولید ساختار جدید به سراغ نانوذرات اکسید آلومینیوم سنتز شده رفته اند. آنها این ذرات نانویی را با اسیدهای کربوکسیلیک پوشانده اند تا ضریب مقاومت در برابر آب را در آنها به میزان چشمیگری افزایش دهند.

به گزارش مهر،این محققان معتقدند که نوآوری شان هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. آنها در مرحله بعد به این فکر می کنند که خاصیت چسبندگی این ماده را افزایش داده تا بتوان آن را به سطوح مختلف چسباند و بر کارایی اش افزود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل