دبیر انجمن قلب و عروق ایران نسبت به افزایش سکته قلبی هشدار داد

دکتر مهدی پیغمبری روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آترو سکلروز در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر، سکته قلبی و بیماری های قلب و عروق در مردان زیر 40 سالگی و در زنان زیر 50 سالگی در کشور شایع است. 
وی با بیان این که شیوع بیماری های قلبی عروقی زودرس از شاخص های منفی پزشکی تلقی می شود، اظهار داشت: نگرش مردم در مورد پیروی از الگوی تغذیه مناسب خوب نیست. آنان باید به طور جدی عادت های روزانه غذایی خود را تغییر دهند.
پیغمبری ادامه داد: مصرف غذای سالم به دور از چربی ها و نمک زیاد باید در سبد تغذیه مردم لحاظ شود و آنان عادت کنند که طعم غذایی سالم تر را بچشند.
پیغمبری تصریح کرد: غذاهای سرخ کردنی آفتی برای به خطر افتادن سلامتی مردم شده و افزایش سطح چربی خون، فشار خون بالا، دیابت و… که همگی ناشی از تغذیه نادرست است، منجر به افزایش شیوع سکته های قلبی در سن پایین شده است .
دبیر انجمن قلب و عروق ایران به خانواده ها به ویژه زنان توصیه کرد که به سمت مصرف غذاهای پخته شده روی آورند و از غذاهایی که دارای چربی زیاد و سرخ شده هستند، بپرهیزند.
سومین همایش روز ملی آتروسکلروز امروز (جمعه) با حضور جمعی از متخصصان و پزشکان برجسته کشور با مشارکت انجمن قلب و عروق ایران در هتل آزادی در حال برگزاری است و تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا