افزایش رضایتمندی مردم و دانشگاهیان از عملکرد دولت روحانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان از افزایش مشارکت و احساس رضایتمندی بین دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاهها در دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی خبر داد وگفت که این حس رضایتمندی در مردم نیز به دلیل اجرای طرح تحول نظام سلامت بالا رفته است.

سیدحبیب الله موسوی بهار در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس نظرسنجی ها و اخباری که به دست ما می رسد، مجموعه اقدامات دولت در بخش بهداشت و درمان اعم از اداره دانشگاهها، تجهیز مراکز درمانی، کاهش هزینه های مردم و دیگر کارهایی که در این زمینه صورت گرفته، موجب شده است میزان مشارکت و احساس رضایتمندی دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاهها در دولت تدبیر و امید افزایش یابد.
وی یکی از دلایل این امر را اجرای تمهیداتی برای مشارکت بیشتر استادان و دانشجویان در اداره دانشگاهها بیان کرد و اظهارداشت: به طور مثال، در دولت قبل مدیران گروههای آموزشی توسط رئیس دانشگاه منصوب می شدند اما در دولت تدبیر و امید، به گروهها ابلاغ کرده ایم که اساتید از طریق رای گیری، مدیر گروه خود را انتخاب و معرفی کنند یعنی دیگر دخالتی از بالا صورت نمی گیرد. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، صدور مجوز فعالیت برای تشکلهای مختلف دانشجویی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و حضور فعالان سیاسی و اجتماعی در دانشگاهها را از دیگر اقداماتی دانست که باعث پویایی و تحرک در فضای دانشجویی و دانشگاهها شده است.
موسوی بهار گفت: همچنین مدتی است دانشجویان، شوراهای صنفی نیز تشکیل داده اند و از طریق آن مطالبات صنفی خود را پیگیری می کنند در حالی که تاکنون در دانشگاه ما چنین چیزی سابقه نداشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از عملکرد دولت در حوزه سلامت گفت: دولت آقای روحانی را باید دولتی سلامت محور دانست که نه تنها به مردم بلکه به دانشگاههای علوم پزشکی نیز توجهی بی نظیر و بی سابقه کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: اگر این توجه از سوی دولت تدبیر و امید صورت نمی گرفت، قطعا آینده بخش سلامت در جامعه ما فاجعه بار بود. 
وی گفت: بطور مثال، طی یکسال و نیم گذشته، دولت 150 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان همدان بودجه اختصاص داده که صرف کاهش پرداخت از جیب مردم ، بازسازی فضاهای بهداشتی و استقرار تجهیزات درمانی در آنها شده است و در نتیجه، رضایت مردم از نظام پزشکی بالا رفته است. 
موسوی بهار ادامه داد: با اجرای این طرح، هزینه تجهیزات درمانی نیز برای نخستین بار پس از انقلاب به شدت کاهش یافته است. به عنوان نمونه، فنر قلب چهار و نیم میلیون تومانی اکنون با همان برند به یک میلیون و دویست هزار تومان و یا لنز چشم 450 هزار تومانی به 120 هزار تومان رسیده و قیمت پروتزهای ارتوپدی نیز به نصف کاهش یافته است. 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون این پولها را شرکت های واسطه ای می خوردند و هزینه آن باید از جیب بیمار پرداخت می شد اما در دولت آقای روحانی، دست این واسطه ها کوتاه شده و مردم همان کالا را با قیمتی نصف یا یک سوم قبل می خرند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، سطح پزشکی ایران را در منطقه خاورمیانه بی نظیر دانست و تصریح کرد: بهبود خدمات درمانی ، افزایش تجهیزات پزشکی و بازسازی بیمارستانها موجب شده است تا اقدامات فوق تخصصی پزشکان ایرانی و سطح بالای دانش آنان نیز بهتر و بیشتر در سطح منطقه و جهان دیده شود.
موسوی بهار که متخصص ارولوژی است و در انجمن های جهانی و اروپایی آن نیز عضویت دارد، گفت: تحول در نظام سلامت موجب افزایش درآمد توریسم درمانی در ایران خواهد شد و نشانه آن این است که هر روز تعداد بیشتری از بیماران کشورهای مختلف برای درمان به ایران می آیند.
وی ضرورت سرمایه گذاری در این بخش را بویژه در دوران پساتحریم و با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید قرار داد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا