نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از ارزان ترین خودرو سبز جهان

خودروهای سبز و به خصوص خودروهای الکتریکی در دنیای امروزی ما نقشی بسیار پیچیده پیدا کرده اند. با توجه به بحران گرمایش زمین و شرایط پیچیده ای که سوخت های فسیلی و آلاینده های ناشی از استفاده آنها برای طبیعت به همراه خواهند داشت، استفاده از خودروهایی که خروجی آلاینده های آنها نزدیک به صفر باشد می تواند یک گزینه مطلوب برای بهبود وضعیت هوای زمین به حساب بیایند.

این خودرو که اس ار کی (SRK) نام دارد، در حقیقت یک خودرو برقی ارزان قیمت و سبک است که می تواند انرژی خود را از طریق سلول های خورشیدی و یا اتصال به منابع برق خانگی دریافت کند.

حال شرکت طراحی ویژه ای که آرکیموتو (Arcimoto) نام دارد موفق به طراحی یک خودرو برقی مفهومی شده است که می تواند استفاده از خودروهای الکتریکی را دچار تحول چشم گیری کند. این خودرو که اس ار کی (SRK) نام دارد، در حقیقت یک خودرو برقی ارزان قیمت و سبک است که می تواند انرژی خود را از طریق سلول های خورشیدی و یا اتصال به منابع برق خانگی دریافت کند.

در ادامه می توانید در یک گزارش ویدیویی سخنان طراح این خودرو و نحوه کارکرد آن را مشاهده کنید. شایان ذکر است که این ماشین مدت زمان ده سال در مرحله تحقیق و توسعه سپری کرده است و به همین دلیل نیز دارای طراحی حساب شده و ویژه ای به نظر می رسد. قیمت این خودرو در هنگام عرضه به بازار نهایتا برابر با 11 هزار و نه صد دلار (بین 40 تا 43 میلیون تومان) خواهد بود.

مترجم: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

خروج از نسخه موبایل