نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حضور ضرغام در عرصه علمی کشور سبب رشد این حوزه شده است

محمد فرهادی عصر پنجشنبه در مراسم تجلیل از استاد دکتر نصرت الله ضرغام اظهار داشت: در مورد دکتر ضرغام گفتنی زیاد است و برگزاری چنین مراسمی برای تجلیل گرامیداشت این مرد عمل اقدامی ارزشمند به شمار می رود. 
فرهادی گفت: ضرغام فردی جدی، با پشتکار و با برنامه است و مدیریت و سیستم ها را خوب می شناسد به گونه ای که در هر جایی که مدیریت داشته به سرانجام خوبی رسانده است. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: راه اندازی دانشگاه پیام نور یکی از اقدامات ضرغام به شمار می رود و وی ساماندهی مناسبی برای این مرکز آموزش عالی در کشور انجام داد. 
وی با بیان این که دانشگاه پیام نور هم اکنون بیش از 800 هزار دانشجو است، ادامه داد: طی چند سال اخیر این آمار بسیار رشد پیدا کرد و شاید ضرورتی هم نداشت. 
فرهادی یادآور شد: ضرغام تجارب دیگر دانشگاه های کشورهای دنیا را همچون استرالیا در تاسیس و راه اندازی دانشگاه پیام نور مورد بهره برداری قرار داد. 
وزیر علوم اظهار داشت: همچنین ضرغام در دانشگاه شاهد خدمات ارزنده ای داشته و پایه گذاری، ساماندهی، تشکیلات، جذب نیروی انسانی و اساتید در این دانشگاه به بهترین شکل ممکن انجام داده است. 
وی گفت: آیین نامه های مربوط به کرسی های پژوهشی، ثبت اختراعات، طرح های پژوهشی و غیره را نیز دکتر ضرغام ساماندهی کرد و هم اکنون هم بخش عمده بنیاد نخبگان به وی سپرده شده است. 
به گفته فرهادی، ساماندهی پردیس کیش از دیگر خدمات ضرغام است به گونه ای که هم اکنون براساس ارزیابی وزارت علوم این پردیس جزو یکی از واحدهای آموزشی آزاد براساس استانداردهای بین المللی در کشور به شمار می رود. 
به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: امیدوارم دکتر ضرغام همچون گذشته در ساماندهی مناطق آموزش عالی که براساس سند راهبردی چالش هایش نیز مشخص شده است به وزارت علوم کمک کند و در ارتقای نظام علمی، تحقیقاتی، نوآوری و فناوری کشور همچنان فعال و موثر واقع شوند. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل